تور گردشگری کتاب در شهر آفتاب

سی امین نمایشگاه کتاب تهران امسال با راه اندازی تور گردشگری کتاب نیز همراه شده است. این برنامه به همت اداره فرهنگی مناطق 22 گانه به مدت 10 روز تا 23 اردیبهشت ماه سال جاری اجرا می شود که شهروندان محله ها از فضاهای عمومی و جنبی نمایشگاه شهر آفتاب بازدید می کنند. این تور گردشگری در راستای ترویج فرهنگ کتابخوانی به صورت روزانه یک نوبت از ساعت 9 صبح تا حداکثر 18 عصر استمرار خواهد داشت و با بهره گیری از ظرفیت خانه های هنر و ادبیات محله های 354 گانه پایتخت محتواهای فرهنگی و کتابخوانی مناسب در اختیار شهروندان قرار خواهد گرفت.
میزبانی شایسته
مجتبی عبداللهی، معاون اجتماعی و فرهنگی شهردار تهران در این باره گفت: شهرداری تهران طی 10 روز نمایشگاه بین المللی کتاب تهران امسال، ویژه برنامه هایی را برای اقشار مختلف ازجمله کودکان و نوجوانان در قالب خدمات فرهنگی، گردشگری، اجتماعی، سلامت محور، ورزشی و … اجرا می کند.
وی اظهار داشت: امسال نمایشگاه بین المللی کتاب تهران با شعار «یک کتاب بیشتر بخوانیم» تا 23 اردیبهشت ماه در شهر آفتاب برپاست و مجموعه مدیریت شهری افتخار دارد با مشارکت و همکاری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و در راستای توسعه اقتصاد فرهنگی؛ در مجموعه فرهنگی و نمایشگاهی شهر آفتاب فرارسیدن هفته کتاب و آغاز فعالیت نمایشگاه بین المللی کتاب تهران را ارج نهد.
وی اعلام کرد: بر همین اساس و با استناد به مصوبه کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر تهران با رویکرد ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی، کمیته فرهنگی و اطلاع رسانی با مسئولیت معاونت امور اجتماعی و فرهنگی تشکیل شده تا نسبت به هم افزایی ظرفیت های درون سازمانی در تعامل با نخبگان و شهروندان تهرانی، امکان بهره مندی حداکثری را برای عموم بازدید کنندگان فراهم آورد.
معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران تأکید کرد: امسال با حضور و استفاده حداکثری شهروندان محله های 354گانه از برنامه های مجموعه شهر آفتاب، فعالیت های فرهنگی حوزه با استفاده از ظرفیت های ترویجی، تبلیغی و اطلاع رسانی مناطق 22 گانه معرفی می شود. به گفته عبداللهی، این برنامه ها در راستای تبیین نقش کتابخوانی با تأکید بر آموزه های دینی در رشد شاخص های فرهنگی، معرفی فعالیت های مدیریت شهری در حوزه تولید و نشر، معرفی مولفه های سبک زندگی اسلامی – ایرانی با اتکا بر آموزه های فرهنگی و همچنین تکریم و تجلیل از نخبگان، نویسندگان و اهل قلم و نشر و کتابت اجرا می شود.
وی ویژه برنامه های «شهر فرهنگ» را شامل 4 بخش «تهران، شهر دوستدار کودک»، «گردشگری»، «خدمات اجتماعی» و «سلامت» برشمرد و افزود: برنامه های «تهران، شهر دوستدار کودک»، در قالب «سرگرمی، تفریحی و مسابقات»؛ «علمی، فرهنگی و محتوایی»؛ «کارگاه های آموزشی» و «نمایشگاه آثار نمونه مشکات و محصولات آموزشی» توسط اداره کل آموزش و مشارکت های اجتماعی شهرداری تهران اجرا می شود.
تهران قدیم در نمایشگاه کتاب
معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران با اشاره به برنامه های گردشگری گفت: در این نمایشگاه سوغات تهران، مشاغل قدیم تهران، سیر خودروهای شهری و خودروهای عمومی تهران، نمایش اسباب بازی ها و بازی های بومی محلی، معرفی جاذبه های گردشگری موجود در بافت تاریخی شهر تهران (قلب تهران)، برگزاری محورهای تهرانگردی، قصه گویی کودک با محوریت معرفی قصه های تهران و معرفی مشاهیر تهران به همت ستاد گردشگری شهرداری تهران پذیرای بازدیدکنندگان است. وی ادامه داد: همچنین ضمن برگزاری نشست های روزانه تخصصی تهران شناسی، نمایشگاه های معرفی و مرکز گردشگری تهران و کتاب شناسی تخصصی تهرانگردی و تهران شناسی برپا می شود.
عبداللهی از استقرار اتوبوس دیابت به مدت 11 روز در محل نمایشگاه و ارائه خدمات پزشکی به بازدید کنندگان خبر داد و گفت: اداره کل سلامت شهرداری تهران ضمن غربالگری قندخون، توزیع بروشورهای سلامت، پزشکی و بهداشتی بین مراجعین و معرفی خانه های سلامت شهر تهران، برنامه های سلامت محور را با هدف آگاهی سازی و پیشگیری شهروندان اجرا می کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست