تراز گردش مالی صنعت گردشگری در ایران منفی است

رئیس فراکسیون میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مجلس گفت: تراز گردش مالی صنعت توریسم و گردشگری در کشورهای دیگر رقم بسیار بالایی بوده اما در کشور ما منفی است.

جبار کوچکی‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در رشت اظهار داشت: سپردن حوزه گردشگری به افرادی که به دنبال یک پست مدیریتی در کشور هستند مدتها است به یک رسم تبدیل شده و عدم ثبات مدیریتی نیز مشکلات این بخش را دو چندان کرده است.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: امروزه در نظام نوین اقتصادی دنیا، صنعت توریسم و گردشگری به عنوان عنصر سوم در اقتصاد جهانی بعد از صنایعی مانند نفت و مالیات از جایگاه و اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.

رئیس فراکسیون میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مجلس گفت: در کشورهایی که فاقد منابع نفتی هستند صنعت گردشگری نقش بسیار تعیین کننده‌ای در اقتصاد آن‌ها دارد به طوریکه پیش‌بینی می‌شود با ادامه روند موجود در آینده‌ای نزدیک، گردشگری جایگاه صنعت نفت و مالیات را از آن خود کند.

کوچکی‌نژاد با اشاره به تراز منفی صنعت گردشگری کشور عنوان کرد: تراز گردش مالی صنعت توریسم و گردشگری در کشورهای دیگر رقم بسیار بالایی است اما در کشور ما منفی بوده یعنی به ازای هر 11 میلیون نفری که به خارج از کشور سفر می‌کنند تنها حدود 5 میلیون نفر وارد کشور می‌شوند.

نماینده مردم رشت در مجلس، ایران را از لحاظ جاذبه‌های طبیعی جزء 5 کشور برتر دنیا نامید و ابراز داشت: ایران با سوابق تاریخی و قدمت کهن خود از لحاظ آثار باستانی در زمره 10 کشور برتر دنیا قرار گرفته است و این خود نشان‌دهنده وجود ظرفیت‌ها و توانمندی‌های بالقوه ایران در این عرصه است.

رئیس فراکسیون میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مجلس گفت: جای تاسف است که تاکنون در کشور، یک سازمانی قوی با مدیریتی منسجم در حوزه گردشگری فعال نشده است و تنها وقتی می‌خواهند برای فردی خاص منصبی را تعیین کنند به یاد این سازمان مغفول مانده می‌افتند.

وی منابع سازمان گردشگری را در سال 97 حدود 700 میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: طرح یک فوریتی تشکیل وزارت گردشگری در مجلس تصویب شده و امیدوار هستیم با تبدیل سازمان گردشگری به وزارتخانه و تشکیل کمیسیون تخصصی آن در مجلس تحول مطلوبی در این حوزه رخ دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست