تور صیادان گیلانی امروز برای صیدماهی در دریای خزر پهن شد

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز گیلان ؛ معاون صید و بنادر ماهیگیری شیلات گفت : امروز همزمان با آغاز فصل صید ماهیان استخوانی از خزر ، 4 هزار صیاد گیلانی عضو 51 تعاونی صید ، تور خود را برای صید ماهیان استخوانی به دریای خزر انداختند.
اکبر ایلدرم با اشاره به اینکه امسال برای پایداری صید 130 میلیون قطعه انواع ماهیان استخوانی و خاویاری در دریای خزر رهاسازی شد افزود : برای امنیت و پاکسازی دریا هم سالانه 200 تا 300 هزار رشته دام های غیرمجاز جمع آوری می شود.
وی گفت : برای تقویت دریا از سال 98 -97 ، 6 و نیم میلیون بچه ماهی که حاصل تکثیر طبیعی با مشارکت جامعه صیادی استان است در دریا رها سازی می شود.
معاون صید و بنادر ماهیگیری شیلات افزود : پیش بینی می شود در صورت مناسب بودن شرایط جوي ، صیادان گیلانی تا پایان فصل صید که اواسط فرودین سال آینده است 3 هزار تن ماهی صید کنند.
اکبر ایلدم گفت : با آغاز فصل صید حدود 12 هزار نفر به صورت غیرمستقیم در صنایع توربافی ، طناب تابی ، عرضه و فروش ماهی ، حمل و نقل ، فرآوری ماهی مشغول به کار می شوند.
سفيد ، کفال ، سيم و سوف بيشترين ماهيان استخواني دریای خزر است که در گيلان صيد مي شود.
بر اساس آخرین برآورد سازمان شیلات ذخیره ماهی سفید دریای خزر 35 هزار تن و کفال 12 هزارتن است که صیادان شمال کشور با رویکرد احتیاطی مجازند حدود 6 و نیم تا 7 هزار تن ماهی سفید و 2 هزار تن ماهی کفال صید کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست