آتش سوزی مناطق جنگلی صفرابسته و انبار سر بندرکیاشهر مهار شد

  رشت – ایرنا- آتش سوزی مناطق جنگلی روستاهای صفرابسته و انبارسر بندرکیاشهر از توابع آستانه اشرفیه عصر سه شنبه با تلاش  نیروهای آتش نشانی و منابع طبیعی مهارشد .

 بخشدار بخش بندر کیاشهر عصر سه شنبه در حاشیه بازدید از محل آتش سوی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بی احتیاطی برخی از مردم و سوزاندن زباله ها های کنار جاده ها که با وزش با همراه بوده موجب آتش سوزی درختان این پارک جنگلی و محدوده انبار سر شد.

قربان خوشحال اضافه کرد: خوشبختانه با تلاش آتش نشانی شهرهای آستانه اشرفیه و بندرکیاشهر و رودبنه آتش سوزی به طور کامل مهار شده است. و هم اکنون نیز عملیات پایش به منظور جلوگیری از هرگونه آتش سوزی مجدد در این مناطق توسط عوامل آتش نشانی و منابع طبیعی در حال انجام است.

خوشحال با بیان اینکه مناطق جنگلی این روستاها از گونه های مختلف درختان چون توسکا،بلت و … برخودار است، افزود: آتش سوزی در این مناطق که از اراضی منابع طبیعی است موجب از بین رفتن گونه هایی از درختان شده است. و اینکه میزان خسارت وعلت آتش سوزی در حال پیگیری است.

پارک جنگلی صفرابسته در 12 کیلومتری شمال شرقی شهرستان آستانه اشرفیه بین راه آسفالته کیاشهر به آستانه قرار دارد و دارای طبیعت بسیار زیبا و تفرجگاه مناسبی برای گردشگران داخلی و خارجی محسوب می شود.

بندرکیاشهر از توابع شهرستان آستانه اشرفیه در شرق مرکز گیلان واقع است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست