ساماندهی همه تالاب‌های استان گیلان

رئیس مجمع نمایندگان استان گیلان گفت: برنامه‌ ساماندهی تالاب‌های گیلان در سطح استانی انجام شود و اقدامات تنها به تالاب انزلی و صومعه‌سرا معطوف نشود.

 

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت، جبار کوچکی‌نژاد عصر امروز در نشست خبری در رشت با اشاره اینکه تالاب‌های استان گیلان نیازمند ساماندهی هستند اظهار داشت: در ساماندهی تالاب‌ها برخی موانع از سوی دستگاه‌های نظارتی وجود دارد.

رئیس مجمع نمایندگان استان گیلان با بیان اینکه دستگاه‌های نظارتی در جریان ساماندهی و لایروبی‌ رسوبات تالاب‌های گیلان از سوی بخش خصوصی پیامدها و آسیب‌های زیست محیطی را هشدار می‌دهند گفت: در انجام اقدامات لایروبی از تالاب‌های گیلان باید به محدودیت‌های دستگاه‌های نظارتی توجه کرد.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی برگزاری جلسات شورای برنامه‌ریزی در استان را به‌منظور حل مشکلات توسعه و پیشرفت گیلان دانست و خاطرنشان کرد: مشکلات، معضلات و موانع توسعه استان در جلسات مذکور شناسایی می‌شود.

‌کوچکی‌نژاد با اشاره به لایروبی رسوبات تالاب انزلی و با بیان اینکه در شرایطی که محیط‌زیست در بحث این برداشت با محدودیت مواجه نیست، این اقدام باید برای جذب بخش‌ خصوصی در سطح کشور فراخوان شود گفت: یک میلیارد و 200 میلیون مترمکعب رسوبات در تالاب انزلی وجود دارد.

وی با تاکید بر اینکه سالانه 570 میلیون مترمکعب بر رسوبات تالاب انزلی افزوده می‌شود و این رسوبات با برداشت باید مورد استفاده قرار گیرد خاطرنشان کرد: اقدامات و نتایج استقرار 15 ساله شرکت ژاپنی “جایکا” در تالاب انزلی نیازمند بررسی است.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه ساماندهی تالاب‌های گیلان تنها نباید بر تالاب انزلی و صومعه‌سرا معطوف شود و دیگر تالاب‌های گیلان نیازمند توجه و ساماندهی هستند گفت: برنامه ساماندهی تالاب‌ها در گیلان باید در سطح استانی انجام شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست