۱۴ هزار هکتار از زمین‌های کشاوزی استان گیلان تغییر کاربری داده شدند

نماینده مردم لنگرود در مجلس:

۱۴ هزار هکتار از زمین‌های کشاوزی استان گیلان تغییر کاربری داده شدند..

نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به غیراقتصادی شدن کشاورزی در استان در ۱۰ ساله گذشته ۱۴ هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی استان گیلان تغییر کاربری داده شدند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت، مهرداد لاهوتی صبح امروز در نشست خبری در رشت با اشاره به اینکه در 10 ساله گذشته 14 هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی گیلان تغییر کاربری شدند اظهار داشت: کاهش تعرفه واردات محصولات کشاورزی از مهم‌ترین عوامل تغییر کاربری است.

نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه دولت و مجلس باید کشاورزی را در کشور اقتصادی کنند خاطرنشان کرد: 4 هزار هکتار از باغات توت استان گیلان در تغییر کاربری از بین رفته است.

لاهوتی از تغییر کاربری 7 هزار هکتار باغات چای در استان گیلان خبر داد و تصریح کرد: 3 هزار هکتار از اراضی شالیکاری استان گیلان بر اساس تغییرات کاربری در سال‌های اخیر از میان رفتند که این امر برای استان گیلان نگران کننده است.

وی با اشاره به اینکه چند سال آینده در دنیا با بحران مواد غذایی مواجه خواهیم شد و تغییرات کاربری زمین‌های کشاورزی این امر را در کشور تشدید می‌کند افزود: تامین مواد غذایی کشور باید مد نظر قرار گیرد و این امر تنها با توجه به مقوله کشاورزی در کشور امکان پذیر است.

نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه کشاورزی باید با حمایت دولت و مجلس در کشور اقتصادی شود تاکید کرد: اگر مسئولان در اقتصادی کردن کشاورزی در استان و کشور تلاش و همت نکنند روند تغییر کاربری اراضی کشاورزی در کشور افزایش می‌یابد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست