افزایش 6 درصدی اقامت گردشگران خارجی در نوروز گیلان

 افزایش 6 درصدی اقامت گردشگران خارجی در نوروز گیلان
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان بیان کرد: هفت میلیون و 302 هزار و 836 گردشگر در تعطیلات نوروز امسال (از 26اسفند تا 13فروردین ماه جاری) در مراکز اقامتی ثابت و موقت استان اقامت کرده اند.
به گزارش پایگاه خبری رشت پرس رضا علیزاده افزود: این رقم نسبت به دوره مشابه سال گذشته، 18 و 92 درصد رشد داشته است.
وی اظهار کرد: همچنین 829 نفر از آمار یادشده مربوط به گردشگران خارجی است که نسبت به دوره مشابه سال گذشته، بیش از شش درصد افزایش را نشان می دهد.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان ادامه داد: این استان جایگاه مناسبی در حوزه جذب گردشگر را به خود اختصاص داده و این موضوع ، مرهون حضور سرمایه گذاران و نیز حمایت نهادهای دولتی است.
علیزاده اضافه کرد: در زمان یادشده 183هزار و 327 نفر از موزه ها و بناهای تاریخی استان بازدید کردند که این رقم نسبت به دوره مشابه سال گذشته، رشد حدود چهار درصدی را شاهد بوده است.
وی افزود: در تعطیلات نوروزی امسال یک میلیون و 255 هزار و 331 خودرو با رشد 31.54درصدی وارد استان شده است.
یک هزار و 748 واحد گردشگری در گیلان فعال است و در حال حاضر در تاسیسات گردشگری استان شش هزار و 32 نفر شاغل هستند که از این تعداد، چهار هزار و 926 نفر مرد و یک هزار و 106 نفر را بانوان تشکیل می دهند.
17 موزه در نوروز امسال برای بازدید میهمانان نوروزی مهیا شد که هشت موزه در اختیار اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان قرار دارد.ایرنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست