توصیه های انجمن صنفی سفر برای مسافرت در نوروز

 

توصیه های انجمن صنفی سفر برای مسافرت در نوروز

رئیس انجمن صنفی دفاتر سفر و گردشگری استان تهران توصیه کرد که با توجه به شرایط ویژه ی امسال، مردم تور و ملزومات سفر را زودتر تهیه کنند.

رضا اباذری در گفت وگو باایسنا، در آستانه ی فرارسیدن تعطیلات نوروزی در حالی که بسیاری از مردم برای سفر ، مشغول برنامه ریزی هستند وعده ای هم هنوز هیچ تصمیمی برای رفتن به سفر نگرفته اند و طبق عادت در آخرین لحطه قرار است مقصد و برنامه ی خود را مشخص کنند، توصیه هایی کرد تا مردم بر اساس آن ها ، زودتر برنامه ریزی کنند تا کمتر با مشکل مواجه شوند.

او با بیان اینکه شرایط و محدودیت های اقتصادی اخیر سبب کاهش حجم فعالیت های گردشگری  و محدودتر شدن گشت ها و تورهای نوروزی برنامه ریزی شده توسط آزانس های مسافرتی شده است. گفت : به نظر می رسد در روزهای پایانی سال ، ثبت نام تورهای نوروزی پایان یابد، از این رو به شهروندان توصیه می شود با توجه به شرایط ویژه ی امسال ، تور و ملزومات سفر خود را زودتر تهیه کنند .  این درحالی است که در سال های گذشته گاهی و به صورت موردی ، جای خالی در این تورها وجودداشت و بانرخ اصطلاحا«دقیقه آخری» عرضه می شدند.

وی با مزایای سفر گروهی یا با تور اشاره و اظهار کرد: سفر باتورهای مسافرتی جدا از اینکه ارزانتر و به لحاظ گروهی برگزار شدن آنها مقرون به صرفه تر از سفر انفرادی و با وسایل نقلیه ی شخصی است ، امن هم است و امکان استفاده از خدماتی مانند راهنمای گشت و بیمه ی گروهی را نیز برای متقاضیان فراهم می کند.

اباذری تاکید کرد: یکی از فواید مسافرت گروهی در تمام دنیا ، ارتباط جمعی وآشنایی با سایر فرهنگ هاست.

او همچنین توصیه کرد : متقاضیان سفر با استفاده از حداکثر حقوق خود ، بلیت ، هتل ودیگر خدمات گردشگری را با توجه به تاکید سازمان های مربوطه ی دولتی ، فقط از آژانس های مسافرتی دارای مجوز و تابلوی واحد مربوطه ، دریافت کنند. همچنین در صورت خرید گشت یا تور ، قرارداد مربوطه را پس از مطالعه ی دقیق ، امضاء کنند تا مفاد آن، در صورت نیاز قابل پیگیری باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست