۲۰۰ خانوار سیل‌زده در مساجد صومعه‌سرا اسکان داده شدند

فرماندار صومعه‌سرا گفت:‌ ۲۰۰ خانوار روستایی شهرستان صومعه‌سرا که در محاصره سیل بودند در مساجد اسکان داده شدند.

 

علی فتح‌اللهی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در رشت اظهار داشت:‌ بر اثر بارش باران اکثر رودخانه‌های شهرستان صومعه‌سرا دچار ریزش و سر ریز آب شدند به همین خاطر و برای حفظ جان 200 خانوار در معرض آسیب سیلاب نسبت به اسکان آنان در مساجد محل اقدام شد.

فرماندار صومعه‌سرا عنوان کرد:‌ میزان بارندگی‌های دو روزه اخیر در شهرستان صومعه‌سرا بسیار زیادتر از حجم و گنجایش رودخانه‌ها بود به همین خاطر و به علت تشدید میزان بارش‌ها با وقوع پدیده سیلاب و طغیان اکثر رودخانه‌ها به ویژه در مناطق روستایی مواجه شدیم.

فتح‌اللهی تصریح کرد:‌ سر ریز آب‌ حاصل از بارش‌ باران در شهرهایی نظیر رضوانشهر و فومن به سمت رودخانه‌های شهرستان صومعه‌سرا وضعیت را برای این منطقه بسیار بغرنج‌تر کرد به طوری‌که شاهد آبگرفتگی‌های بسیار شدیدی در اکثر مناطق صومعه سرا هستیم.

وی ابراز داشت: در حال حاضر و به دلیل طغیان رودخانه‌ها در برخی از مناطق شهرستان صومعه‌سرا با مشکل آبگرفتگی راه‌های دسترسی،‌ تخریب جاده‌های مواصلاتی و آسیب‌دیدگی پل‌ها مواجهیم که دستگاه‌های خدماتی برای رفع مشکلات به وجود آمده به مناطق مذکور اعزام شده‌اند.

فرماندار صومعه‌سرا بیان داشت:‌ با اقدام به موقع و سریع ستاد مدیریت بحران شهرستان صومعه‌سرا نسبت به اسکان موقت تعداد 200 خانوار محاصره شده در سیلاب اقدام کرد‌یم که لوازم و اقلام ضروری و اساسی نیز توسط نیروهای جمعیت هلال احمر بین آنان توزیع شد.

فتح‌اللهی اظهار داشت:‌ از نخستین ساعات شروع بارش باران و سپس تشدید شرایط جوی در شهرستان صومعه‌سرا تمامی دستگاه‌های خدمات رسان در صحنه حاضر شدند و جهت کمک رسانی به سیل‌زدگان و رفع انسداد جاده‌ها و محورهای مواصلاتی اقدامات لازم را انجام دادند.

وی خاطرنشان کرد:‌ لایروبی انهار،‌ ترمیم و احیای دهنه‌ پل‌ها و آماده باش کلیه دستگاه‌های خدماتی و عمرانی از جمله اقدامات و تمهیداتی است که از روزهای گذشته و بنا بر گزارش‌های سازمان هواشناسی توسط ستاد مدیریت بحران شهرستان صومعه‌سرا اندیشیده شده بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست