نخستین رکورد از جوجه آوری اردک بلوطی در تالاب انزلی

 

برای اولین بار تعداد ده قطعه جوجه اردک بلوطی به همراه پرنده ماده این گونه زیبا و در خطر انقراض در محدوده انتهای غرب تالاب انزلی مشاهده شد.

 

به گزارش روابط عمومی حفاظت محیط زیست گیلان اردک بلوطی از گونه های در معرض تهدید (Near Threatened) در سطح دنیا و در خطر انقراض در ایران است که هر ساله در تالاب های استان زمستان گذرانی میکنند.

 

عباس عاشـوری کارشناس محیط زیسـت طبیعـی اداره کل حفاظت محیط زیست گیلان با اعلام این خبر گفت: بررسـی ها نشان می دهد؛ این گزارش نخستین رکورد جوجه آوری این گونـه در تالاب های جنوب دریای خزر می باشد.

عاشـوری افزود: هم اکـنون در اروپا به دنبال راهـکار هایی جهت افزایـش این گونـه در منـاطق جوجه آوری آن می باشنـد و بدون شک در صورت ادامـه روند جوجه آوری این پرنده زیبا در سال های آینده در تالاب و با توجه به تعداد جفت پرنده جوجه آور و انتخاب محل جوجه آوری می توان برنامه های حفاظتی مناسبی را در این زمینه ارائه نمود.

 

لازم به توضیح است از ابتدای سال جدید تاکنون، جمعیت های 3 تا 8 قطعه ای از این گونه به ویژه در اردیبهشت ماه در محدوده هایی از غرب تالاب انزلی و سیاه کشیم دیده شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست