نکاتی که باید برای اقامت در هتل بدانیم

شاید مهم ترین نکته ای که باید در هر سفر در نظر گرفته شود، انتخاب محل اقامت باشد. امروزه در بیشتر نقاط دنیا، اقامتگاه های متنوعی برای میمانان در نظر گرفته می شود. از مسافرخانه ها، سوییت ها، ویلاها و هتل آپارتمانها گرفته تا هتلهای 5ستاره لوکس.

شرایط اقامت در هتل با اقامت در هتل آپارتمانها یا ویلاها تفاوت دارد.

اگر به صورت دسته جمعی سفر می کنید، به دنبال سفری ارزان هستید و یا اینکه ترجیح می دهید در طول سفر هم خودتان به آشپزی بپردازید، سوییتها یا ویلاهای اجاره ای برای شما مناسب ترند. اما اگر به قصد تفریح و خوش گذرانی سفر می کنید و ترجیح می دهید به جای آشپزی به گشت و گذار و خرید بپردازید و در پایان روز به استراحتگاه امن و آرام خود بازگردید، اقامت در هتل ها بهترین گزینه برای شماست.

 

1-قبل از هر چیز باید انتخاب درستی درباره هتل داشته باشیم. مدت اقامت در انتخاب هتل نقش دارد. اگر سفر نسبتا کوتاه است، انتخاب یک هتل با قیمت ارزان، ایده‌ مناسبی است. چون در این سفرها بیشتر  در گشت و گذار هستیم و فقط برای خواب به هتل برمیگردیم. همیشه پرداخت پول بیشتربرای هتل گران قیمت،  به‌معنای آن نیست که ما خدماتی با کیفیت بالا را دریافت میکنیم. گاهی انتخاب یک هتل ارزان قیمت هم می‌تواند انتخاب کاملی باشد.

 

2– قبل از رزرو و انتخاب هتل باید تعیین کنیم که دقیقاً چه چیزهایی نیاز داریم؟ سفر به شهری که هیچکس را در آنجا نمی‌شناسیم؟ در این صورت ما  زمان بیشتری را در هتل صرف میکنیم و بعد از دیدن مکان‌های دیدنی و گشت و گذار، وقت بیشتری را به استراحت در هتل اختصاص میدهیم.

از طرف دیگر با در نظر گرفتن وجود آشنایان مقیم آن شهر، ممکن است که وقت کمتری را در هتل صرف کرده و یا  فقط برای خوابیدن و یا دوش گرفتن از هتل استفاده کنیم. در این صورت می‌توانیم هتل با هزینه‌ی کمتر را انتخاب کنیم.

 

3– اگر می خواهیم هتلی ارزان قیمت و مناسب برای اقامتی کوتاه مدت انتخاب کنیم، بهتر است از هتل آپارتمان استفاده کنیم. البته باید بدانیم که این هتل‌ها مکان‌هایی هستند که در آن‌ها برای مدت کوتاهی از میهمان پذیرایی می‌شود و معمولاً برای مهمانانی مورد قبو ل میباشد که نیاز به پذیرایی کمتری دارند.

هتل آپارتمان‌ها معمولا مجهز به  وسایل آشپزی هستند و نیاز به رستوران احساس نمی‌شود. اقامت در هتل آپارتمان بسیار مشابه اجاره آپارتمان است. تنها تفاوتش این است که  قرارداد اجاره‌ای وجود ندارد و مسافر هر وقت بخواهد می‌تواند با هتل تسویه حساب کرده و آنجا را ترک کند.  قیمت هتل آپارتمان ها معمولا ‌ از قیمت هتلها پایین‌ تراست و مجهز به هرچیزی  که در یک آپارتمان لازم است، هستند.

 

4– هتل‌هایی که نزدیک مرکز شهر، ایستگاه‌های قطار و مراکز خرید قراردارند ، مناسب ترند. اما در عوض گرانتر هستند.

برای انتخاب راحت تر، قبل از رزرو هتل، نقشه‌ی منطقه ‌ای که هتل در آن قرار دارد را از همه نظر بررسی کنیم. همچنین می‌توانیم قبل از رزرو، هتل را چک کنیم. شاید هتل در آن لحظه پذیرای تور بزرگی باشد و ما بتوانیم با آن همراه شویم!

 

5– بهتر است  یک ملافه‌ تمیز دو نفره به همراه داشته باشیم تا از شر آلودگی  که ممکن است حساسیت ایجاد کند، خلاص شویم.

 

6– اتاقی را انتخاب کنیم که کمتر آلرژی‌زا باشد. هتل‌هایی که فرش‌هایی با پرزهای فراوان ، تخت‌هایی با پتوهای پرزدار یا پرده‌های کلفت دارند، ممکن است آلرژی‌زا باشند.

 

7– طبقه‌ی سوم تا هفتم هتل، بهترین انتخاب است. به جز منظره‌ بهتر، آمارها نشان داده‌ که در این طبقات، دزدی‌های کمتری هم اتفاق می‌افتد. بیشتر دزدی‌ها در طبقات اول و دوم است. اما زیاد هم بالا نروید. نردبان آتش‌نشانی‌ها تا طبقه‌ هفتم بیشتر نمی‌رسد!

 

8– هتل از متل بهتر است.. هتل‌ها از متل‌ها امن‌تر هستند. متل ‌ها (Motel) معمولاً خارج از شهر قرار دارند. متل ها در واقع هتل‌هایی هستند که در آن میهمانان می‌توانند با خودروی شخصی وارد شده و حتی خودرو را مقابل در اتاق خود پارک کنند.

در  متل‌ها، لابی وجود ندارد؛ میهمانان به محض ورود به آنجا و بدون نیاز به پیاده‌ شدن از خودرو می‌توانند کلیدشان را دریافت کرده و به اتاق خود بروند.

احتمال دزدی در سوییت‌های حیاط دار یا پارکینگ دار (مثل متل‌های ساحلی)، نسبت به هتل‌هایی با ورودی و بخش پذیرش و نگهبان، بیشتر است.

 

9– نکاتی که باید حواسمان باشد:

– قبل از باز کردن در اتاق به روی فردی غریبه، مشخصاتش  را بپرسید و از هویت او مطمئن شوید.

– اگر بدون درخواست سرویس برایتان صبحانه را به اتاق آورده‌اند، در را باز نکنید؛ به پذیرش اطلاع بدهید و بخواهید کسی را برای کنترل بفرستد.

– همیشه از ورودی اصلی هتل برای بازگشت به هتل استفاده کنید.

– از هر نوع وسیله‌ قفل‌کردنی که روی در وجود دارد، استفاده کنید و حواستان به قفل ‌بودن پنجره‌ها هم باشد.

 

10– بهتر است همه را از بیرون‌رفتن خود خبر نکنیم. موقع بیرون‌رفتن، علامت «مزاحم نشوید» را روی در بگذاریم و مواقعی که خودمان حضور داریم، درخواست مرتب‌کردن اتاق را بدهیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست