در سایه همکاری و همدلی دستگاه های اجرایی، گیلان میزبان نوروزی متفاوت خواهد بود

به گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان، رضا علیزاده در کارگروه گردشگری آستارا که در محل فرمانداری این شهرستان برگزار گردید، با اشاره به تاکید استاندار بر محوریت گردشگری در اقتصاد گیلان، اظهار داشت: رونق گردشگری علاوه بر حل معضل اشتغال در استان، توسعه پایدار را به دنبال خواهد داشت.
وی با بیان اینکه سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری یکی از ارکان اصلی در حوزه های فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی محسوب می شود، افزود: وظایف سنگینی بر عهده این نهاد گذاشته شده است که تحقق آنها در سایه همکاری سایر دستگاه ها امکان پذیر است.
علیزاده بر لزوم مغتنم شمردن فرصت های سرمایه گذاری تاکید کرد و خاطرنشان ساخت: اجرای قوانین و مقررات باید توام با نگاهی انعطاف پذیر و توجه به مباحث توسعه ای صورت پذیرد.
وی در ادامه شهرستان مرزی بندر آستارا را دیار بام های سفالی و جاذبه های بکر خواند و اذعان نمود: این شهرستان که در غربی ترین نقطه استان گیلان قرار دارد، با برخورداری از ویژگیهای جغرافیایی ممتاز می تواند کانون مناسبی برای سرمایه گذاری در حوزه صنایع دستی و گردشگری باشد چراکه به دلیل همسایگی با جمهوری آذربایجان از پتانسیل لازم برای جذب گردشگر خارجی نیز بهره مند است.
علیزاده در ادامه یادآور شد: به موازات تلاش برای جذب گردشگر باید تامین زیرساختهایی همچون جاده های ایمن و راه آهن را نیز مورد توجه قرار داد.
وی اضافه کرد: اماکن تفریحی، گردشگری، تاریخی، اقامتی و همچنین دفاتر خدمات مسافرتی اگرچه برای استان گردشگرپذیری همچون گیلان ضرورت دارند اما در کنار زیرساختهای مناسب می توانند موثر واقع شوند.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان اشاره ای نیز به وضعیت بازارچه مرزی صنایع دستی آستارا داشت و افزود: خوشبختانه در نشستهای اخیر با دستگاههای مرتبط نتایج امیدوار کننده ای در راستای ترویج و رفع موانع موجود در ایجاد این بازارچه ها حاصل شده است.
وی دهکده گردشگری حیران را به منزله یک برند برای آستارا ارزیابی کرد و گفت: توسعه این مجتمع از اجمله اهدافیست که به دنبال آن هستیم و در این راه نیز به مساعدت نهادهای مربوطه در زمینه صدور مجوز ساخت و ساز نیازمندیم.
علیزاده تشکیل انجمن میراث فرهنگی، ثبت ملی ساختمان گمرک آستارا و مبدل ساختن آن به موزه را از برنامه های آتی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان در این شهرستان مرزی برشمرد .
این مسئول خاطرنشان کرد: مدرسه تاریخی حکیم نظامی آستارا مرمت و به موزه تبدیل شد و مدیریت این مکان نیازمند مشارکت اداره کل آموزش و پرورش استان است.
وی با تاکید بر موفقیت های حاصل شده از برگزاری هفته فرهنگی آستارا در تهران ؛ اذعان داشت: توانمندی های حوزه تاریخی، طبیعی، فرهنگی، مردم شناختی و اجتماعی این شهرستان در نمایشگاه مذکور به نمایش عموم گذاشته شد.وی همچنین در رابطه با ایجاد دهکده صنایع دستی در روستای عنبران آستارا نیز عنوان کرد: حمایت صندوق کارآفرینی امید در این زمینه ضرورت دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست