خدمات رسانی متفاوت به گردشگران نوروزی

خدمات رسانی به گردشگران نوروزی؛ با جدیت و کیفیتی متفاوت
مدیرکل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری گیلان بر لزوم خدمات رسانی متفاوت به گردشگران تاکید کرد و خواستار گسترده نمودن فعالیت ها با جدیت و کیفیتی ممتاز شد.

رضا علیزاده با بیان اینکه در زمان باقیمانده تا نوروز باید برنامه مدون برای اجرا در ایام عید تهیه و اقدامات اولیه اجرایی شود، بر لزوم هم بستگی و انسجام کارکنان اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری گیلان تاکید نمود.

وی تعامل فزاینده دستگاه های عضو ستاد اجرایی خدمات سفر گیلان را خواستار شد و گفت: عید نوروز آینه تمام نمایی از وضعیت استان ، ظرفیت ها و فرهنگ استان برای گردشگران است، لذا باید از این فرصت به نحو مطلوب بهره مند شد.

دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر استان با بیان این که گیلان با بهره مندی از تمامی شاخصه های جذب گردشگر در پذیرش مسافر استانی پیشتاز است، بر لزوم توجه بیشتر بر خدمات رسانی به گردشگران و امنیت افزایی استان تاکید نمود.

وی اذعان داشت: در ایام نوروز شهرستان های گیلان از جمعیتی چند برابر جمعیت جاری خود پذیرایی می نمایند و این امر مستلزم  نگاهی فرابخشی به موضوع گردشگری در گیلان است.

علیزاده؛ گردشگری را یک فرصت خواند که می توان به کمک آن فرهنگ و آداب رسوم منطقه خود را نمایش داد و در کنار آن با مدیریت صحیح درآمدزایی بیشتر را  محقق نمود.

وی با تاکید بر نظارت مستمر و جدی بر عرضه خدمات در اماکن و تاسیسات اقامتی و گردشگری ؛ فراهم نمودن امنیت در همه ابعاد از سوی اعضای ستاد اجرایی خدمات سفر در شهرستانها را یک ضرورت خواند.

این مسئول زیباسازی شهری ، ارتقای خدمات رسانی ، بهسازی و تعریض خیابان ها را از برنامه های مهم در آستانه نوروز خواند و اضافه کرد: اتمام خط کشی خیابان های اصلی ، رفع نواقص تابلوهای نصب شده در معابر ، شست و شوی علایم راهنمایی و رانندگی و نیز برپایی سفره هفت سین بصورت سنتی باید در دستور کار ستاد اجرایی خدمات سفر هر شهرستان قرار گیرد.

مدیرکل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری گیلان؛ اجرای برنامه های فرهنگی از جمله اجرای موسیقی سنتی، پخش مستند از مناظر طبیعی و نیز لافند بازی را از مهمترین برنامه ها در ایام نوروز برشمرد و از آماده سازی بیش از 500 هزار نسخه اقلام فرهنگی خبر داد و خاطرنشان کرد: این اقلام در قالب نقشه های راه، معرفی جاذبه های گردشگری گیلان و پیام های هشدار دهنده در واحد های اطلاع رسانی گردشگری مستقر در شهرستان ها در بین مسافران نوروزی توزیع خواهد شد.

علیزاده همچنین لزوم استفاده از تمام ابزارهای اطلاع رسانی موجود را مورد تاکید قرار داد و ابراز امیدواری کرد که در این امر مهم از تمام ظرفیت های رسانه های گروهی، پایگاه های خبری و خبرگزاری ها و سایر رسانه های مجازی استفاده صحیح بعمل آید.

وی همچنین از حضور راهنمایان گردشگری استان در مراکز اطلاع رسانی گردشگری، موزه ها و بناهای تاریخی خبر داد و افزود: در امر خدمات رسانی مطلوب تر به مسافران نوروز ۹۵از ظرفیت عظیم راهنمایان گردشگری و NGOها به خوبی بهره خواهیم برد.

مدیرکل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری گیلان ؛ مدیریت در ابعاد بزرگ را موجب گسترده تر شدن افق های دید انسانی و درایت افزایی در شرایط کنونی خواندو گفت:گردشگری نباید محدود به زمان ها و فصل های خاصی باشد بلکه باید به یک صنعتی چهار فصل تبدیل گردد و برای تحقق این امر نیاز به هماهنگی و توسعه همه جانبه یک شهرستان یا یک استان است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست