برگزاری تور گردشگری کودکان اتویسم به مقصد موزه میراث روستایی گیلان

در راستای توانمندسازی اجتماعی کودکان اوتیسم و ایجاد بستری برای بروز خلاقیت این کودکان،اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری گیلان اقدام به برگزاری تور تفریحی کودکان اوتیسم به مقصد موزه میراث روستایی نمود.
به گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری گیلان؛روز گذشته تور تفریحی کودکان اوتیسم به مقصد موزه میراث روستایی گیلان برگزار شد.
در حاشیه برگزاری این تور گردشگری؛رضا علیزاده با اشاره به اهمیت مقولات اجتماعی و پرداختن به آسیب های این حوزه، کمبود امکانات لازم برای بروز خلاقیت و حضور اجتماعی برخی افراد که از ناتوانی و یا کم توانی جسمی رنج می بردند را نیازمند مطالعه و توجه بیشتر خواند و گفت:توانمندسازی این اقشار باید در دستور کار تمامی سازمانها و نهادها قرار گیرد.
وی؛ تکریم و ارتقای منزلت تمامی اقشار آسیب پذیر اجتماعی به ویژه افراد کم برخوردار از سلامت جسمی را یک ضرورت خواند و گفت:رعایت اصل مساوات بین انسانها که مکتب انسان پرور اسلام بر آن تأکید فراوان دارد، باید در عمل اجرایی گردد.
علیزاده با اشاره به اینکه گیلان در حوزه نهادی و مردمی بازوان پرتوان بخش دولتی محسوب می شوند،به فعالیت های ممتاز سمن های استان در حوزه سلامت اشاره نمود و افزود:با هم افزایی جمعی می توان در جهت رفع موانع اجتماعی،فرهنگی و… گام نهاد.
مدیرکل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری گیلان با بیان اینکه در سالهای اخیر تلاش های خوبی برای معرفی اوتیسم در سراسر کشور صورت گرفته،برگزاری تور گردشگری کودکان اوتیسم به مقصد موزه میراث روستایی گیلان را نمونه ای از فعالیت های انجام شده در استان قلمداد کرد و تصریح نمود:گردشگری بعنوان صنعتی امن وهمسو با شائنیت مقام خانواده آرامش و نشاط جمعی را محقق نماید و زمینه حضور اجتماعی اقشار آسیب پذیر را محقق می سازد.
این مسئول با اذعان این مطلب که چتر حمایتی صنعت گردشگری تمامی اقشار را در بر می گیرد،از موزه میراث روستایی گیلان بعنوان آیینه تمدنی استان یاد کرد و گفت:این اکوموزه با داشتن بافت طبیعی منحصربفرد،معماری منطبق با نقاط مختلف استان و نیز امکان معرفی صنایع دستی و هنرهای سنتی استان در توانمندسازی فرهنگی و اجتماعی کودکان اوتیسم و ایجاد بستری برای بروز خلاقیت آنان اثرگذار خواهد بود.

لازم بذکر است که در اجرای این تور گردشگری،انجمن راهنمایان گردشگری استان حضوری پررنگ داشتند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست