اجرای طرح “شهر بدون مانع” در لاهیجان ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد

رئیس بهزیستی لاهیجان:

اجرای طرح “شهر بدون مانع” در لاهیجان ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

رئیس بهزیستی لاهیجان با بیان اینکه لاهیجان دومین شهر استان گیلان است که طرح شهر بدون مانع در آن اجرا می‌شود گفت: این طرح از نخستین مرحله اجرای آن تاکنون بیش از ۶۰ درصد پیشرفت داشته است.

پروین قادر اظهار داشت: خدمات پزشکی، آموزشی، حرفه‌آموزی و اجتماعی با هدف بازتوانی و ارتقاء سطح کارایی معلولان در شهرستان لاهیجان به‌صورت مداوم در حال انجام است.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان لاهیجان انجام فعالیت‌های مذکور را به‌منظور دست‌یابی معلولان  به یک زندگی مستقل در اجتماع عنوان کرد و افزود: ارائه این خدمات از اولویت‌های ما در بهزیستی لاهیجان است.

قادر ارائه خدمات بهزیستی به اقشار مختلف جامعه را در حوزه‌هایی نظیر پیشگیری، توانبخشی، اجتماعی، مشارکت و اشتغال برشمرد و گفت: این خدمات به‌طور مستمر و مداوم با در نظر گرفتن اولویت‌ها در حال انجام است.

وی به اقدامات جدید و مثبت انجام شده در حوزه‌های مختلف به ویژه حوزه اجتماعی اشاره کرد و افزود: بانوان بی‌سرپرست و خودسرپرست، کودکان آسیب دیده اجتماعی و فاقد سرپرست و آموزش کودکان عادی تا سطح پیش دبستانی از جمله وظایف حوزه اجتماعی است.

قادر درباره فعالیت‌های حوزه مشارکت و اشتغال گفت: پرداخت کمک هزینه ازدواج، جذب مشارکت‌های مردمی، گسترش برنامه‌های خوداشتغالی، تمدید پروانه برای مراکز تحت نظارت بهزیستی و ساخت مسکن برای معلولان و دیگر مددجویان از جمله اقدامات حوزه مشارکت و اشتغال است.

وی با اشاره به اینکه 6 واحد تولیدی و آموزشی تحت نظارت بهزیستی لاهیجان مشغول به‌کار هستند افزود: مرکز کودکان مبتلا به اوتسیم، کارگاه تولیدی بیماران روانی، مرکز حرفه آموزان دختران کم توان ذهنی بالای 14 سال، مرکز حرفه آموزان پسران کم توان ذهنی بالای 14 سال، مرکز روزانه سالمندان و یک مرکز شبانه روزی با 60 عضو دائمی از مراکز فعال تولیدی هستند.

رئیس بهزیستی شهرستان لاهیجان تعداد خانوارهای تحت پوشش و حمایت بهزیستی شهرستان لاهیجان را بیش از 6 هزار و 200 خانوار اعلام کرد و اظهار داشت: بالغ بر هزار و 300 خانوار از بهزیستی لاهیجان مستمری دریافت می‌کنند.

قادر با اظهار امیدواری درباره اجرای طرح شهر بدون مانع ابراز داشت: همکاری نهادهای مختلف اجرایی در موفقیت این طرح نقش پررنگ و بسزایی دارد و حاصل این همکاری‌ها باعث شد تا شاهد پیشرفت 60 درصدی اجرای این طرح در پرسه زمانی کوتاهی باشیم.

وی فعالیت‌هایی نظیر تغییر مبلمان شهری و ساختمان‌های عمومی و خدماتی لاهیجان از جمله بانک‌ها را در راستای اجرایی شدن طرح شهر بدون مانع ضروری دانست و گفت: شهر بدون مانع باید به‌گونه‌ای ساخته شود که تمامی قسمت‌های آن در کلیه بافت‌ها برای تردد همه معلولان امکان‌پذیر باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست