فاضلاب ها همچنان وارد خزر میشود

 

محیط زیست< آلودگی – همشهری آنلاین : معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت : متاسفانه  تخلیه فاضلاب های خام در برخی از مناطق حاشیه خزر همچنان وارد این حوزه آبی می شود.

به گزارش ایرنا: معصومه ابتکار روز دوشنبه در مراسم گرامیداشت روز جهانی میراث دیداری و شنیداری وثبت چهار میراث مستند ایران در فهرست منطقه آسیا و اقیانوسیه حافظه جهانی یونسکو اظهار داشت ؛ آلودگی ها می تواند منشا خاکی یا دریایی داشته باشد اما در هر صورت باید براساس قوانین و مقررات پایش مستمر صورت گیرد.

وی افزود: سازمان حفاظت محیط زیست اندازه گیری مستمر وضعیت شاخص های میکروبی دریای خزر را انجام می دهد و نتایج را به مراجع ذی صلاح اعلام می کند.

ابتکار با اظهار تاسف از این که هنوز فاضلاب های خام وارد دریای خزر می شود گفت: دوره گذشته به این مسئله توجه زیادی نداشته که امیدواریم در این دوره سازمان آب و فاضلاب استان های مازندران و گیلان عقب ماندگی گذشته را جبران کنند.

وی تاکید کرد: سازمان های مرتبط با طرح های جمع آوری و تصفیه فاضلاب را باسرعت بیش تری انجام دهند و همچنین شهرک های صنعتی را ملزم به ایجاد تصفیه خانه های پساب و فاضلاب کنند، سازمان حفاظت محیط زیست در تمام این زمینه ها تذکر لازم را داده و برنامه زمانبندی را از سازمان های مرتبط خواسته است و اجرای قوانین را نیز با جدیت پیگیری می کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست