توصیه‌های ‌سازمان آتش‌نشانی رشت به ‌شهروندان برای رصد سیم‌کشی‌ منازل

معاون عملیات سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری‌ رشت با بیان اینکه با افزایش دمای هوا وقوع آتش‌سوزی در استان افزایش یافته است، گفت: با افزایش دمای هوا توصیه می‌شود شهروندان به‌طور جدی سیم‌کشی‌های منازل و لوازم سرمایشی خود را رصد کنند.

شهرام مومنی با اشاره به اینکه با افزایش دما و گرم شدن هوا وقوع آتش سوزی و گسترش حریق در استان گیلان افزایش یافته است اظهار داشت: شهروندان و هم‌استانی‌های گیلانی با رعایت نکات ایمنی از ایجاد آتش سوزی جلوگیری کنند.

معاون عملیات سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری‌ رشت با بیان اینکه با افزایش گرمای هوا تنها در روز گذشته 14 مورد آتش سوزی علف‌زار در شهر رشت مهار شده است خاطرنشان کرد: برای اطفای حریق 14 مورد مذکور، 707 دقیقه عملیات اطفای حریق در 11 نقطه رشت انجام شد.

مومنی با تاکید بر اینکه با افزایش گرمای هوا ایجاد حریق و آتش سوزی در استان گیلان افرایش یافته است تصریح کرد: عمده عامل آتش سوزی در علف‌زار‌ها، عوامل انسانی است و مهار حریق در علف‌زارها بسیار گسترده تر و نفس گیرتر از حریق در منازل مسکونی است.

وی با تاکید بر اینکه در حال حاضر با افزایش دمای هوا توصیه می‌شود شهروندان به طور جدی سیم‌کشی‌های منازل و لوازم سرمایشی خود را رصد کنند تصریح کرد: با توجه به گرم شدن هوا شهروندان از آتش زدن علفزارها و ضایعات به‌ویژه در مقابل منازل مسکونی و جنگل‌ها به‌طور جدی خودداری کنند.

معاون عملیات سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری‌ رشت با اشاره به اینکه در این ایام شهروندان به‌طور مداوم هر چند ساعت یک باز منابع سرمایشی خود نظیر پنکه و کولر را چک کنند بیان کرد: از شهروندان و به‌ویژه مسافران درخواست می‌شود از روشن کردن آتش در علفزارها و مراتع در این ایام به‌طور جدی خوداری کنند.

مومنی عایق‌های منازل مسکونی به‌ویژه ساختمان‌های چند طبقه را عامل مهمی برای گسترش حریق عنوان کرد و گفت: عایق ساختمان‌ها به‌دلیل خاصیت اشتغال‌زایی عاملی مهم در گسترش حریق به طبقات ساختمان‌ها محسوب می‌شود و شهروندان باید به‌طور ویژه از ایجاد حریق در مقابل این عایق‌ها جلوگیری کنند.

معاون عملیات سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری‌ رشت با تاکید بر اینکه با همکاری و رعایت شهروندان می‌توان بحران گرما را پشت سر گذاشت خاطرنشان کرد: از شهروندان به‌طور ویژه درخواست می‌شود با رعایت نکات ایمنی از ایجاد و گسترش آتش سوزی در شهر جلوگیری کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست