۲۵ هزار تن کود شیمیایی در بین کشاورزان گیلانی توزیع شد

معاون جهاد کشاورزی گیلان:

۲۵ هزار تن کود شیمیایی در بین کشاورزان گیلانی توزیع شد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی گیلان گفت: بیش از ۲۵ هزار تن کود شیمیایی از مهر ماه سال گذشته تاکنون در بین کشاورزان گیلانی توزیع شده است.

حبیب جهانساز صبح امروز در نشست خبری در رشت با اشاره به اینکه توزیع کودشیمیایی سال زراعی جدید از مهر ماه سال گذشته در گیلان آغاز شده است اظهار داشت: تاکنون بیش از 25 هزار تن کود شیمیایی در بین کشاورزان گیلانی توزیع شده است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی گیلان سهمیه انواع کود شیمیایی استان را بالغ بر 110 هزار تن عنوان کرد و افزود: این میزان کود برای کشاورزان گیلانی در سال زراعی جدید تدارک دیده شده است.

جهانساز با بیان اینکه تاکنون 45 هزار تن از میزان مذکور در استان حمل شده است خاطرنشان کرد: از میزان کود وارد شده به استان تاکنون 25 هزار تن از انواع این کود شیمیایی در بین کشاورزان سراسر استان گیلان توزیع شده است.

وی با تاکید بر اینکه در حال حاضر گیلان 20 هزارتن کود شیمیایی موجود و ذخیره شده در استان دارد بیان کرد: لازم است کشاورزان برای تهیه کودهای مورد نیاز خود به کارگزاران مجاز مراجعه و کود مصرفی خود را تهیه کنند.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان گیلان از تنوع کودی در استان گیلان خبر داد و گفت: امسال علاوه بر تامین کودهای ماکرو، تامین کودهای ریزمغزی هم در دستور کار است.

جهانساز با اشاره به اینکه بالغ بر 3 هزار و 500 تن کودهای ریز مغزی سهمیه استان گیلان است خاطرنشان کرد: تاکنون 800 تن از کود مذکور در گیلان تدارک دیده شده و در بین کشاورزان استان توزیع شده است که این کود نقش مهمی در سلامت محصول و جامعه ایفا می‌کند.

وی با بیان اینکه توصیه می‌شود کشاورزان  با مراجعه به مراکز مربوطه کودهای مصرفی خود را خریداری کرده و تهیه کود را به آینده موکول نکنند تصریح کرد: کشاورزان در هنگام تهیه کود مورد نظر، درصد ماده موثر کود خود را بررسی کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست