بنیاد فرزانگان در لاهیجان آغاز بکار کرد

بنیاد فرزانگان به منظور حمایت از سالمندان توسط گروه های مردم نهاد روز پنجشنبه در شهرستان لاهیجان افتتاح و فعالیت خود را آغاز کرد.

به گزارش «لاهیجان»، رییس اداره بهزستی شهرستان لاهیجان گفت: بنیاد فرزانگان تشکل پویای مردمی است و هدف از فعالیت آن ارتقای سلامت جسمی ، روانی و اجتماعی سالمندان با بهره گیری از توانمندهای خود آنان است که این فعالیت ها در زمینه های مختلف نظیر اوقات فراغت ، توانمندسازی سالمندان از طریق آموزش سلامت ویژه سالمندی ، سواد آموزی و نویسندگی ، کتابخوانی ، آموزش قرآن، اجرای برنامه های ساحتی و زیارتی ، امور مذهبی و مداحی ، فعالیت های هنری نظیر( نمایشگاه ، سینما و تئاتر ) و اردوهای ورزشی انجام خواهد شد.

پروین قادر با اشاره به اینکه بنیاد فرزانگان موج شادی لاهیجان چهلمین بنیادی است که در سطح کشور با مجوز بهزیستی فعالیت خود را شروع کرده است افزود:اعضای آن از سالمندان بالای ۶۰ سال و بازنشستگان دستگاههای دولتی با هدف حفظ سلامت و توانمندسازی سالمندان تشکیل شده است و از زیر مجموعه های شورای ملی سالمندان کشور و در حمایت سازمان بهزیستی فعالیت خواهند بود.

وی خاطرنشان کرد: بهزیستی هر ساله مبلغی را بصورت بلاعوض به این تشکیلات پرداخت می کند.
این بنیاد روز پنجشنبه با حضور فرماندار، جمعی از مسوولان شهرستان لاهیجان طی مراسمی آغاز بکار کرد.
همچنین به مناسبت هفته بهزیستی روز گذشته سه واحد مسکن مددجویان و توانخواهان با حضور سرپرست فرمانداری لاهیجان به مددجویان تحت پوشش بهزیستی شهرستان لاهیجان اهدا شد و رییس بهزیستی لاهیجان یک تخته تابلوفرش نیز توسط بهزیستی به هر خانواده این واحدها تقدیم کرد.

خانم قادر اظهار داشت: یکی از این واحدها با مساحت زیربنای ۷۵مترمربع و دو واحد دیگر با زیربنای ۶۰متر مربع و در مجموع با ۳۴۰میلیون تومان احداث و واگذار شده است .
وی گفت: همچنین در هفته بهزیستی یک پایگاه سلامت اجتماعی نیز در لاهیجان افتتاح شد که هدف آن پیشگیری از آسیب های اجتماعی و محلی برای تبادل تجارب گروه های همیار و جایگاه برای فعالیت سازمان های مردم نهاد از جمله گروههای همیار سلامت اجتماعی و به عنوان حوزه ارتقای سلامت و پیشگیری از آسیب ها به شمار می رود.

وی هدف از تاسیس این پایگاه را ظرفیت سازی برای جلب مشارکت سازمان های مردم نهاد و اعضای کارگروه شورای سالمندان شهرستان لاهیجان و محلی برای فعالیت های حوزه سلامت اجتماعی ذکر کرد.

حدود پنج هزارخانوار توانبخشی و درحوزه اجتماعی ۱۹۰۰ خانوار و در مجموع بیش از ۷۹۰۰خانوار توانخواه و مددجو تحت پوشش اداره بهزیستی شهرستان لاهیجان قرار دارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست