کشاورزان گیلانی نیازمند حمایت گسترده جهاد کشاورزی هستند

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه هم اکنون در استان گیلان فصل نوغان و کرم ابریشم نیست گفت: در حال حاضر در استان گیلان فصل بیچارگی برنج و کشاورز است و این حوزه نیازمند حمایت و توجه است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت، محمدصادق حسنی صبح امروز در نشست خبری در رشت با انتقاد شدید از سفر وزیر جهاد کشاورزی به استان گیلان و تشریج اهداف این سفر اظهار داشت: هدف وزیر جهاد کشاورزی از سفر به استان گیلان به‌‌هیچ ‌عنوان در راستای کمک به کشاورزان گیلانی نبود.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه وزیر جهادکشاورزی با این سفر تنها قصد کمک‌کردن به خود و اقدامات خود را داشته است افزود: اهداف سفر وزیر جهادکشاورزی به مناطق شرقی استان گیلان با هدف کمک به خود در مقابل سئوالات نماینده لنگرود در مجلس بود.

حسنی با بیان اینکه نماینده لنگرود در صحن مجلس از وزیر جهادکشاورزی در خصوص وضعیت برنج، چای و ابریشم استان گیلان خواستار پاسخگویی بود گفت: محمود حجتی با سفر به مناطق شرقی استان گیلان درصدد جلب رضایتمندی مهرداد لاهوتی و پس گرفتن سئوالات او در مجلس بوده است.

نماینده مردم رشت در مجلس با اشاره به اینکه وزیر جهادکشاورزی در سفر به استان گیلان از رونق گرفتن بازار کشاورزی خبر داده است بیان کرد: باید پرسید اگر وزیر جهادکشاورزی این سخن را در یک قهوه‌خانه و در جمع کشاورزان گیلانی بگوید کشاورزان چه رفتاری با این فرد انجام می‌دهند.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه مرغوبترین برنج گیلان امروز در بازار بیش از 8 هزار و 500 تومان خریدار ندارد اظهار داشت: با این وضعیت، وزیر جهادکشاورزی در استان گیلان اعلام می‌کند که بازار و قیمت برنج داخلی در حال رونق است.

حسنی با انتقاد شدید از این سفر و با بیان اینکه بازدید‌ها در این سفر به‌هیچ عنوان سرزده نبود گفت: تمامی بازدیدهای وزیر جهادکشاورزی در سفر به شرق گیلان با هماهنگی صورت گرفته و وزیر جهادکشاورزی با کشاورزان واقعی دیدار نکرده و تنها از چند کارخانه گل و بلبل در گیلان بازدید کرده است.

وی با بیان اینکه بنده به‌عنوان عضو کمیسیون کشاورزی مجلس بازدید از یک کارخانه‌ واقعی با حضور کشاورزان واقعی گیلان را به آن‌ها پیشنهاد دادم افزود: کارخانه‌ای را که وزیر جهادکشاورزی در لنگرود بازدید کرده از سوی مدیرکل جهادکشاورزی استان برنامه‌ریزی ‌شده بود.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه هم اکنون در استان گیلان فصل نوغان و کرم ابریشم نیست خاطرنشان کرد: در حال حاضر در استان گیلان فصل بیچارگی برنج و کشاورز است و این حوزه نیازمند حمایت و توجه است.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه در حال حاضر کشاورزان گیلانی حتی از داشتن برنج نیم‌دانه محروم هستند افزود: کشاورزان گیلانی به‌منظور پرداخت بدهی خود تمامی محصول خود را فروخته و با این اقدام حتی نیمی از بدهی خود را پرداخت نکرده‌اند.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس با بیان اینکه بنده به‌عنوان یک کشاورز درد کشاورز را لمس می‌کنم تصریح کرد: کشاورزان گیلانی پس از برداشت محصول خود حتی توانایی پخت برنج مرغوب را در میزبانی‌های خود نداشته و تمامی محصول خود را به‌منظور پرداخت بدهی عرضه می‌کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست