چگونه می توانیم مانند یک جهانگرد حرفه ای سفر کنیم؟

یکی از ویژگی های بارز یک جهانگرد حرفه ای، منظم بودن اوست.بعضی افراد برای انجام هر کار و فعالیتی در زندگی برنامه ریزی خاصی دارند و  نظم مشخصی را دنبال می کنند. دقیقا می دانند که چه کارهایی را می خواهند انجام دهند همیشه می دانند که در هفته آینده چه برنامه ای دارند و هرگز پاسپورت خود را 30 دقیقه قبل از پرواز گم نمی کنند. زندگی آنها مثل یک ساعت کوکی دقیق است.
اما خیلی از افراد فاقد این ویژگی ها هستند بنابراین طبیعی است که در طول تور مسافرتی خود با مشکلات عجیبی مواجه شوند.  در طی این مقاله سعی داریم به افرادی که کمتر از این ویژگی برخوردار هستند راهکارهایی ارائه بدهیم تا بتوانند به یک جهانگرد حرفه ای تبدیل شوند.جلد پاسپورت خود را روشن انتخاب کنید
1) این نکته مختص به افرادی است که وسایل خود را به سرعت گم می کنند.
معمولا در طول تور مسافرتی کیف دستی به عنوان یک چمدان خیلی کوچک عمل می کند و این موضوع باعث می شود که به سختی بتوانیم وسایل کوچک و ضروری خود را از داخل آن پیدا کنیم. مخصوصا پاسپورت و بلیط را برای جلوگیری از خطر سعی کنید همواره یک کپی از بلیط خود به همراه داشته باشید. جلدی روشن برای پاسپورت خود انتخاب کنید و از کیف پول های بزرگتر در طول سفر بهره بگیرید.
2) سبک سفر کنید
این راهکار به افرادی که در طول سفر وسایل زیادی را به سادگی گم می کنند توصیه می شود. این جریان موجب می شود که با دقت وسائل خود را زیر نظر داشته باشید و در صورت گم کردن آنها به زودی متوجه نبود آنها در لیست وسائلتان شوید.
3) آدرس محل اقامت خود را ثبت کنید
اگر تور مسافرتی یا تور نوروز خود را به منطقه ای اختصاص داده اید که با زبانی متفاوت صحبت می کنند و قادر به مکالمه با زبان آنها نیستید همواره آدرسی مکتوب از هتل محل اقامت خود را به همراه داشته باشید.
قبل از سفر چگونگی رفتن به محل اقامت خود را برنامه ریزی کنید چرا که دسترسی به Google maps در بعضی نقاط و زمان ها مقدور نیست و همچنین سیستم نقلیه عمومی در کشورهای خارجی متفاوت است. همیشه آدرس محل اقامت خود را به همراه داشته باشید.
4) برای سفر خود برنامه ریزی کنید
یکی از مشکلاتی که گریبان گیر گردشگران بی نظیم است سردرگمی در طول سفر است . این افراد نمی توانند به خوبی تور مسافرتی خود را مدیریت کنند. بهترین کار برای جلوگیری از این اتفاق برنامه ریزی قبلی است. قبل از رفتن به مقصد در مورد مناطق تفریحی گردشگری و مناطق مشهور آن تحقیق کنید و یک برنامه دقیق برای بازدید از این مکان ها برای خود تعیین کنید.
5) پول رایج کشور را به همراه داشته باشید
در سفرهای خارجی حتما از داشتن پول رایج آن کشور به صورت نقد و به میزان لازم اطمینان حاصل کنید. درست است که می توانید پول خود را در همان کشور و در فرودگاه مقصد نیز تبدیل کنید اما احتیاط در طول تور مسافرتی از شروطی است که ملزم به رعایت آن هستید به این ترتیب مطمئن خواهید بود که خطری در این باره شما را تهدید نخواهد کرد.
6) یادداشت کنید
از کارهایی که قبل از سفر باید انجام دهید، وسایل مورد نیازی که باید با خود به سفر ببرید، کارهایی که قبل از ترک منزل باید انجام دهید و … یک لیست تهیه کنید. در این صورت به خوبی می دانید که در چه شرایطی نیاز به همراه شدن با تور طبیعت گردی دارید در چه مناطقی لازم است به آژانس های مسافرتی مراجعه کنید و چه مناطقی پتانسیل لازم برای گردش های شخصی را دارند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست