بازدید بیش از ۲۳۵ هزار گردشگر از اماکن گردشگری گیلان

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گیلان گفت: بیش از ۲۳۵ هزار نفر از بناهای تاریخی و موزه‌های گیلان بازدید کردند که این مقدار نسبت به سال گذشته ۶۸ درصد رشد داشت.

رضا علیزاده در مورد اقدامات سازمان گردشگری در ایام نوروز اظهار داشت: استان گیلان به‌علت برخورداری از مواهب الهی همیشه انگیزه سفر را برای گردشگران ایجاد می‌کند و امسال ستاد اجرایی سفر، مانند سال‌های گذشته با هماهنگی سایر دستگاه‌های اجرایی به مسافران و گردشگران خدمت‌رسانی کرد.

وی با بیان اینکه 6 میلیون و 176 هزار و 146 نفر در اقامتگاه پذیرش شدند، افزود: این تعداد نسبت به سال گذشته 1 درصد افزایش داشته است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان با بیان اینکه بیش از 2 هزار بازدید از واحدهای پذیرایی، اقامتی صورت گرفت، تصریح کرد: این مقدار نسبت به سال گذشته 12.5 درصد رشد داشت و از این تعداد بازدید 2 واحد منجر به تشویق، 121 واحد منجر به تذکر، 37 واحد اخطار کتبی و 2 واحد تعلیق شد.

علیزاده تعداد بازدیدکنندگان از بناهای تاریخی و موزه‌ها را 235 هزار و 565 نفر اعلام کرد و گفت: این مقدار نسبت به سال گذشته 68 درصد افزایش داشت.

وی اظهار کرد: بیشترین بازدیدها از بناهای تاریخی، قلعه رودخان، موزه میراث روستایی، موزه نظامی انزلی و موزه تاریخی چای ایران در لاهیجان انجام شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گیلان با بیان اینکه حدود 500 گردشگر خارجی در گیلان حضور داشتند، خاطرنشان کرد: تعداد گردشگران خارجی نسبت به سال گذشته چشمگیرتر بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست