آمادگی هیئت چوگان گیلان برای احداث باشگاه‌های تخصصی‌

رئیس هیئت چوگان استان گیلان با بیان اینکه مناطق غربی استان گیلان فرصتی مناسب برای پرورش‌ دهندگان اسب کاسپین است گفت: هیئت چوگان گیلان آمادگی احداث باشگاه‌ های تخصصی را در سراسر استان دارد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت، محمدمهدی انتظام عصر امروز در جلسه هیئت رئیسه این رشته ورزشی در شهر رشت با اشاره به اینکه رشته ورزشی چوگان در استان گیلان نیازمند توسعه و گسترش است اظهار داشت: گسترش این رشته ورزشی در غرب استان گیلان ضرورت دارد.

وی ظرفیت مناطق غربی استان گیلان را فرصتی مناسب برای پرورش دهندگان اسب کاسپین عنوان کرد و افزود: استفاده از اسب کاسپین به‌منظور آموزش سوارکاری ویژه کودکان و نوجوانان در دستور کار هیئت چوگان استان گیلان قرار دارد.

رئیس هیئت چوگان استان گیلان با تاکید بر اینکه رشته ورزشی چوگان در غرب استان گیلان در حال رشد و توسعه است تصریح کرد: استان گیلان در توسعه و پیشرفت رشته‌های مختلف ورزشی به‌ویژه رشته ورزشی چوگان ظرفیت‌های چشمگیری دارد.

وی از آمادگی کامل این هیئت در راستای احداث باشگاه‌های چوگان در سراسر استان گیلان خبر داد و خاطرنشان کرد: این هیئت با استفاده از تمامی ظرفیت خود آماده همکاری احداث و راه‌اندازی باشگاه‌های چوگان را جهت ارائه آموزش‌های لازم به علاقمندان در سطح استان دارد.

رئیس هیئت چوگان استان گیلان با تاکید بر اینکه ورزش چوگان رشته‌ای مهیج و مفرح است که همواره مخاطبان زیادی را در استان گیلان دارد افزود: با اقدامات مطلوب و ایجاد بستر‌های مناسب باید ورزش چوگان را به‌عنوان یک ورزش کهن و اصیل ایران زمین در استان گیلان گسترش داد.

انتظام رشته ورزشی چوگان را از ورزش‌های کهن ایرانی عنوان کرد و با اشاره به اینکه این ورزش امروز به یک ورزشی جهانی تبدیل شده است تاکید کرد: مسابقات رشته ورزشی چوگان امروز در بیش از 77 کشور برگزار می‌شود.

رئیس هیئت چوگان استان گیلان با بیان اینکه ورزش چوگان امروز به‌عنوان یکی از رشته‌های ورزشی مطرح در مسابقات جهانی المپیک است اظهار داشت: ورزش چوگان در استان گیلان ظرفیت‌های مطلوبی را در راستای رشد و توسعه دارد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست