جزییات وضعیت بحرانی بارش برف سنگین در گیلان

مدیر کل هواشناسی گیلان از بارش برف سنگین و وزش باد شدید در این استان خبر داد و گفت: این طوفان می تواند به سرعت ۹۰ کیلومتر در ساعت برسد.

مدیر کل هواشناسی گیلان افزود: مشکل اصلی ما موجی خواهد بود که در عصر پنج شنبه در منطقه فعالیت خواهد کرد.

مدیر کل هواشناسی استان گیلان با بیان اینکه روز جمعه بارش در تمام مناطق به صورت برف خواهد بود، تاکید کرد: طی صبح تا ظهر این بارش همراه با وزش شدید باد خواهد بود که کولاک برف محتمل است.

وی با اشاره به اینکه این توده ها علاوه بر استان گیلان، مازندران ، اردبیل و قزوین را تحت تاثیر قرار می دهد ، گفت: این توده هوا بیشترین آسیب ها را به خوزستان ، هرمزگان و جنوب فارس خواهد زد و شرایط آن مناطق بسیار بحرانی است.

کمانگیر ادامه داد: از روز شنبه نواحی غربی گیلان و اوایل صبح با قطع بارش و کاهش ابر روبرو می شویم ولی انتظار داریم در مناطق مرکزی و شرقی تا ظهر بارش ها ادامه داشته باشد.

وی همچنین از سرد شدن شدید هوای استان خبر داد و افزود: روزهای یکشنبه و دوشنبه مناطق مرکزی استان می تواند با کاهش دمای منفی ۶ درجه و منفی ۹ درجه روبرو شود که وقوع یخبندان شدید محتمل است.

کمانگیر با بیان اینکه با برآورد تقریبی از رضوانشهر تا لاهیجان به صورت میانگین ۵۰ تا ۶۰ سانتیمتر بارش به صورت مایع و اگر به صورت برف باشد تا ۷۵ سانتیمتر برف را شاهد خواهیم بود، گفت: برآوردها در جنوب استان برای بارش برف بین ۳۰ الی ۵۰ سانتیمتر است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست