هشدار + پیش بینی

اطلاع رسانی کنید !
کاهش غافلگیر کننده ی دما و بارش شدید باران / آخر هفته به معنای واقعی کلمه سرد و پاییزیست …

با نفوذ توده هوای سرد و پرفشار به منطقه و همراهی اون با امواج ناپایدار تراز میانی جو از چهارشنبه 5مهر تا جمعه 7مهر شرایط برای ابرناکی، کاهش محسوس دما، وزش باد و بارش باران (گاهی شدید) فراهم خواهد شد!

کاهش دما خیلی محسوس هست تا جایی که کمترین دما در مناطق جلگه ای گیلان به زیر 15 درجه هم خواهد رسید، یعنی هوا کاملا سرد و پاییزی می شه. (احتمال بارش تگرگ دور از انتظار نیست)

وزش باد حداکثر در ساحل بین 10 الی 15 متر بر ثانیه پیش بینی می شه طی مدت مذکور دریای کاسپین با ارتفاع حداکثر تا 2/5 یا 3 متر مواج خواهد بود .

با شمالی شدن سوی جریانات و ریزش هوای سرد از بعدظهر چهارشنبه 5مهر بارندگی در استان گیلان تشدید پیدا کرده و با شدت ضعف تا جمعه 7 مهر (عصر یا شبش) ادامه داره و بتدریج از میزان ابر و پدیده در منطقه کاسته میشه! (بارش ها در ابتدا رگباری و بتدریج با کاهش دما پاییزی و متناوب خواهند شد)

شدت بارش باران برای مناطق مرکزی گیلان پیش بینی میشه، هرچند اکثر مناطق گیلان و غرب مازندران بارش شدید باران رو خواهند داشت اما به نظر میاد پیک و هسته ی اصلی بارش ها برای خط ساحلی گیلان مثل انزلی و … باشه، پیش بینی میکنیم بارندگیه ثبت شده در کل فعالیت این سیستم در بعضی از مناطق مرکزی و ساحلی گیلان به 100 میلی متر یا بیشتر هم برسه …

هشدار ها …

به علت بارش شدید باران بخصوص طی بازه ی زمانی (عصر چهارشنبه تا عصر جمعه) در بعضی از مناطق آبگرفتگی معابر عمومی و طغیان آب رودخانه ها و مسیل ها رو خواهیم داشت!

عزاداران عزیز به علت کاهش محسوس دما و بارش باران طی روزهای چهارشنبه تا جمعه پوشش مناسب رو برای هوای سرد و بارانی داشته باشید.

وزش باد گاها شدید خواهد بود و دریا هم طی مدت مذکور برای فعالیت های دریایی اصلا مناسب نیست.

بخش های مختلف کشاورزی با توجه به تغییرات شدید دما، افزایش سرعت وزش باد و بارندگی شدید، اقدامات لازم رو انجام بدن.

در طول مدت بارندگی, دارندگان استخرهای پرورش ماهی از ابگیری خودداری نموده و نسبت به بازدید خروجی ها و زهکش ها به دلیل ممانعت از سر ریز شدن اب استخر اقدام نمایند.

به مسافران و مجاورین محترم توصیه می شه از استقرار در حاشیه رودخانه ها و مسیل ها جدا خودداری کنن.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست