آستارا در حال تبدیل شدن به یک بندر کانونی فعالیت‌های تجاری منطقه است

مدیر اجرایی مجری طرح توسعه بندر آستارا:
آستارا در حال تبدیل شدن به یک بندر کانونی فعالیت‌های تجاری منطقه است..

مدیر اجرایی مجری طرح توسعه بندر آستارا با بیان اینکه بندر تجاری آستارا یک بندر وارداتی، صادراتی و ترانزیتی است گفت: بندر آستارا در حال تبدیل شدن به یک بندر کانونی در فعالیت‌های تجاری منطقه است.

علیرضا چشم‌جهان  با بیان اینکه بندر تجاری آستارا یکی از بنادر مهم شمالی کشور است اظهار داشت: بندر آستارا در حال تبدیل شدن به یک بندر کانونی در فعالیت‌های تجاری منطقه است.

وی با اشاره به سرمایه‌گذاری‌های انجام شده در بخش غلات در بندر آستارا و بیان اینکه در حال حاضر این بندر با ظرفیت 2.5 میلیون تن تخلیه و بارگیری کالا در سال طراحی شده است افزود: در بخش ترمینال غلات در بندر آستارا، ظرفیت یک یا 1.5 تن تخلیه و بارگیری در سال پیش‌بینی شده است.

چشم‌جهان با بیان اینکه جهت برآورد کردن و عملی شدن این تخمین نیازمند اقداماتی در این بندر هستیم تصریح کرد: برای برآورد کردن این تخمین نسبت به خرید یک دستگاه لایروب و یدکش با مشارکت سرمایه‌گذار ایرانی و خارجی اقدام شده که این شناورها تا پایان سال 96 وارد بندر آستارا می‌شوند.

مدیر اجرایی مجری طرح توسعه بندر آستارا با اشاره به مزیت‌های استقرار لایروب در این بندر خاطرنشان کرد: با آغاز فعالیت این لایروب، کشتی‌ها می‌توانند به‌صورت کاملاً ایمن با توجه به وجود عمق کافی و لازم وارد بندر آستارا شوند.

وی با بیان اینکه برای سرعت بخشیدن به عملیات تخلیه بارگیری 300 تن غلات در بندر آستارا دو مکنده توسط بخش خصوصی خریداری شده است گفت: در این راستا 8 سیلوی غلات در این بندر ساخته می‌شود و تا 24 ماه آینده، گیلان و استان‌های همجوار می‌توانند از توانمندی‌های این حوزه بهره‌مند شوند.

چشم‌جهان با تاکید بر اینکه بندر آستارا یک بندر وارداتی، صادراتی و ترانزیتی است اظهار داشت: همچنین در بندر آستارا در بخش غلات، 60 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری انجام شده و جهت تکمیل کامل این بندر اعتباری بالغ بر 100 میلیارد تومان باید انجام شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست