مدارس بلااستفاده در روستاهای گیلان به مراکز خلاق صنایع دستی تبدیل شوند

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری گیلان با بیان راهکارهایی برای استفاده مدارس بلا استفاده موجود در روستاها گفت: از این مکان‌ها می‌توان به‌عنوان مراکز ورزشی روستایی و یا مراکز خلاق صنایع دستی استفاده کرد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت، مازیار سیدنژاد ظهر امروز در جلسه بررسی مشکلات بخش مرکزی شهرستان رشت با اشاره به شاخص‌های توسعه روستایی اظهار داشت: توسعه عمرانی و اشتغال، دو محور اصلی توسعه روستایی هستند.

وی با اشاره به لزوم تامین ماشین آلات لازم در بخش مرکزی رشت گفت: اقداماتی برای تامین لودر انجام شده است که علاوه بر بخش مرکزی، توسط ستاد مدیریت بحران نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد و همچنین وام‌هایی جهت خرید ماشین آلات به دهیاری‌ها اعطا می‌شود.

سیدنژاد ضمن بیان راهکارهایی برای استفاده مدارس بلا اسنفاده موجود در روستاها اعلام کرد: علاوه بر استفاده‌های فرهنگی از این مکان‌ها می‌توان آن‌ها را به مراکز ورزشی روستایی و یا مراکز خلاق صنایع دستی تبدیل کرد.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری گیلان با اشاره به اقدامات انجام شده در حوزه اشتغالزایی خاطرنشان کرد: 1.5 میلیارد دلار توسط مجلس برای انجام امور اشتغالزایی تصویب شده است که مصوبات آن تا یک ماه آینده ابلاغ می‌شود.

سیدنژاد با اشاره به مراحل پرداخت وام دهیاری‌ها اظهار داشت: مکاتبات لازم جهت ارائه وام 8 درصد جهت انجام امور اشتغالزایی به دهیاری انجام شده است و دهیاری‌ها می‌توانند آن را دریافت کنند. مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری گیلان خاطرنشان کرد: قانون جامع لایحه دهیاران در راستای ایجاد امنیت شغلی برای دهیاران در حال بررسی و پیگیری است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست