۲۵۰ هکتار از جنگل‌ها و باغات و مراتع گیلان طعمه حریق شد

مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان با اشاره به آتش‌سوزی اخیر جنگل‌های ‌استان گیلان گفت: در این حریق گسترده حدود ۲۵۰ هکتار از اراضی ملی،‌ مراتع و باغات استان گیلان دچار حریق شد.

 

عباس صابر در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در رشت اظهار داشت:‌ در حادثه آتش‌سوزی جنگل‌های استان گیلان که 4 و 5 فروردین به وقوع پیوست حدود 100 هکتار از جنگل‌ها و 150 هکتار از باغات و مراتع استان گیلان دچار حریق شد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان تصریح کرد:‌ علت اصلی وقوع این حادثه هنوز در دست بررسی است اما بر اساس شواهد موجود بی‌احتیاطی انسانی در کنار وزش باد گرم شدید از علل وقوع ایجاد این حریق است.

صابر با اشاره به افزایش دمای هوای استان گیلان در اثر وزش باد گرم عنوان کرد:‌ با افزایش ناگهانی و کم‌سابقه میزان دمای هوا به حدود 36 درجه سانتیگراد در سراسر استان گیلان بستر لازم جهت وقوع این حادثه به‌خوبی مهیا شد.

وی شهرهای مختلف گیلان که دچار آتش‌سوزی شدند را برشمرد و بیان داشت:‌ شهرستان‌های ماسال،‌ لاهیجان،‌ سیاهکل،‌ شفت،‌ رودبار،‌ رودسر و املش جزو نقاطی هستند که بیشترین خسارت به جنگل‌ها و باغات آنان وارد شده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان عنوان کرد:‌ از همان ساعات اولیه وقوع آتش‌سوزی تمام نیروها و دستگاه‌های ذی‌ربط جهت مهار سریع حریق در مناطق یاد شده سراسر استان گیلان حاضر شدند.

صابر با بیان اینکه در حال حاضر هیچ کانون فعال آتشی در جنگل‌های گیلان وجود ندارد گفت:‌ نیروهای اطفای حریق پس از خاموش کردن کانون‌های اصلی آتش،‌ جهت لکه‌گیری به نقاط داخلی جنگل‌ها اعزام شده‌‌اند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان ابراز داشت:‌ هنوز میزان و درصد خسارات ریالی آتش‌سوزی مشخص‌ نشده است و کارشناسان مربوطه در حال بررسی شرایط و ارزیابی وضعیت مناطق آسیب‌دیده هستند.

وی میزان خسارت وارده بر اثر وزش باد گرم به منازل را نیز برشمرد و افزود:‌ به تعدای از منازل و ساختمان‌های برخی شهرستان‌ها خساراتی وارد شده است اما وزش باد گرم در گیلان هیچ‌گونه صدمه و یا تلفات جانی در بر نداشته‌ است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست