برگزاری نمایشگاه لوور در تهران

قرار است آثاری از موزه ی لوور برای اولین بار در ایران نمایش داده شود. مدیر کل موزه ها و اموال منقول تاریخی و فرهنگی آقای کارگر در این باره گفته است: برای اولین بار در ایران و در شهر تهران، نمایشگاهی به نام «لوور در تهران» برپا می شود که بر اساس تفاهم نامه ای که سال گذشته بین معاونت میراث فرهنگی ایران و موزه ی لوور در تهران منعقد شد، است.
در این نمایشگاه، آثاری از تمدن های باستان و کهن دنیا مثل تمدن مصر باستان، یونان و آثار بسیار با ارزشی از هنر فرانسه به مدت ۴ ماه، نمایش داده  می شود.
این اولین بار است که آثار موزه ی لوور فرانسه به عنوان امانت به ایران داده می شود که این موضوع نشان دهنده ی اعتمادی است که بین دو کشور ایران و فرانسه وجود دارد و نشان می دهد که سطح موزه داری دو طرف تا چه اندازه ای رشد کرده است.
آقای کاگر از همه ی دوستداران تاریخ و فرهنگ دعوت کرده تا به این نمایشگاه بروند و در این باره می گوید: این کار جدای ازاینکه کمک می کند تا دانش و سطح آگاهی مردم کشور در مورد تمدن های مختلف دنیا بیشتر شود، نشان دهنده ی میزان امنیتی است که ایران دارد و ثابت می کند موزه داری تا چه حد در ایران رشد مثبت داشته است.
تاجی از جواهر موزه لوور
مدیر کل موزه ها گفته است که کشورهای کره جنوبی و ارمنستان هم قرار است نمایشگاه هایی از آثار خود در ایران برپا کنند و علاوه بر این کشورها، کشور مکزیک هم گفته است که علاقه مند است که از آثار باستان و تمدن خود، نمایشگاهی در ایران برگزار کند

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست