لزوم ترویج فرهنگ گردشگری مسئولانه در گیلان

مدیرکل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری گیلان با اشاره به ورود حجم انبوهی از مسافر به این استان همزمان با فصل تابستان،تاکید کرد:برای رسیدن به توسعه پایدار در حوزه گردشگری نیازمند توسعه فرهنگ گردشگری مسئولانه هستیم.

 

به گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری گیلان،رضا علیزاده در حاشیه افتتاح نمایشگاه گردشگری و فرصت های سرمایه گذاری مناطق آزاد کشور با ابراز خرسندی از میزبانی این استان برای برگزاری نمایشگاه مذکور،توسعه سرمایه گذاری در حوزه گردشگری را امری مهم در تعالی اقتصادی و رونق افزایی جوامع محلی خواند و اظهار داشت:گیلان در زمینه سرمایه گذاری در بخش گردشگری در زمره استان های ممتاز قرار دارد.

مدیرکل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری گیلان با تصریح این مطلب که در دولت تدبیر و امید نگاه ویژه ای به توسعه گردشگری داخلی وجود دارد،دیپلماسی این دولت را موفق ارزیابی نمود.

وی همچنین نقش مناطق آزاد را در توسعه صنعت گردشگری بسیار مهم و حائز اهمیت ارزیابی کرد و اذعان نمود:بی تردید برگزاری چنین نمایشگاه هایی در معرفی جاذبه های گردشگری گیلان تاثیر بسزایی دارد.

علیزاده در ادامه از تلاش برای احیاء بناهای تاریخی و گردشگری گیلان مطابق الگوها و استانداردهای از پیش تعیین شده خبر داد و افزود:سال گذشته آتش سوزی در بخش اقامتی بقعه امامزاده ابراهیم (ع) موجب وارد آمدن خساراتی شد که با مشارکت بنیاد مسکن انقلاب اسلامی بازسازی گردید.

وی همچنین مرمت برج های شرقی و غربی قلعه رودخان فومن،بقعه پیل علی بندرانزلی،مسجد اکبریه لاهیجان و بخش عمده ای از ساختمان هتل ایران را از دیگر اقدامات در دست اجرا برشمرد و خاطرنشان ساخت:بخش عمده ای از عملیات احیاء بقاع تاریخی استان با مشارکت مردم و هیات امناء مساجد صورت می گیرد و این امر گویای نقش موثر مردم در توسعه گردشگری است.

این مقام مسئول با قدردانی از مشارکت اهالی شهرک تاریخی ماسوله برای مرمت خانه های این شهرک،تصریح کرد:اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری گیلان در حد بضاعت و با تمام توان مشغول خدمت رسانی است و بی شک حضور هرچه بیشتر جوامع محلی در کنار دستگاه های اجرایی موجب تسریع در ارائه خدمات از سوی دستگاه ها می شود.

علیزاده،حراست و صیانت از میراث فرهنگی و ابنیه تاریخی را امری مهم در راستای اعتلای صنعت گردشگری داخلی قلمداد کرد و افزود:طی سالهای اخیر اقدامات خوبی در بخش مرمت آثار باستانی و ابنیه تاریخی گیلان صورت گرفته است.

وی با اشاره به اینکه تعدادی از بناهای تاریخی استان متعلق به سازمان های مختلف است،بر لزوم مشارکت این سازمانها جهت صیانت از ابنیه تاریخی تاکید کرد.

مدیرکل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری گیلان همچنین توجه به گردشگری مذهبی را امری مهم قلمداد کرد و یادآور شد:گیلان در تاریخ بعنوان پایگاه تشیع مطرح بوده و وجود مجموعه بقاء متبرکه در گیلان موقعیت ممتازی را برای این استان رقم زده که برگزاری تورهای گردشگری مذهبی در استان با عنوان سفرهای نورانی در ماه مبارک رمضان نیز گامی جهت بهره مندی از این موقعیت بوده است.

این مسئول از تشکیل ستاد خدمات سفر در گیلان از اول تیرماه و همزمان با آغاز سفرهای تابستانی خبر داد و گفت:به کمک سایر دستگاه های خدمات رسان در تلاشیم که خاطرات خوبی از سفر به گیلان برای گردشگرانی که این استان را بعنوان مقصد سفر خود انتخاب می کنند ثبت گردد.

وی به نگرانی مردم استان از تشدید معضل زباله همزمان با ورود حجم انبوهی از مسافر به گیلان اشاره کرد و افزود:چنانچه هر شهروندی حفاظت از محیط زیست را یک تکلیف اجتماعی بداند می توان به توسعه پایدار در حوزه گردشگری دست یافت.

مدیرکل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری گیلان تاکید کرد:باید برای ترویج فرهنگ گردشگری مسئولانه در استان تلاشی مضاعف صورت گیرد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست