تکمیل پروژه راه آهن قزوین – رشت ، رکن مهم توسعه گردشگری داخلی در گیلان

مدیرکل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری گیلان؛ راه آهن قزوین – رشت را از ارکان مهم توسعه گردشگری داخلی در استان خواند و بیان داشت: رشد و توسعه اقتصادی در صنعت گردشگری گیلان بزودی محقق می شود.

به گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان گیلان؛ رضا علیزاده با اشاره به پیشرفت فیزیکی خطوط ریلی محور قزوین – رشت و نقش آن در توسعه زیرساخت های گردشگری اظهار داشت: این مسیر علاوه بر اتصال گیلان به پایتخت٬ اتصال رشت – انزلی و رشت – آستارا ، می تواند ارتباط شمال – جنوب و کشورهای همسایه شمالی ما به ایران را برقرار نماید.

وی با بیان اینکه سفر با قطار در سالهای اخیر به دلیل امنیت و مقرون به صرفه بودن مورد استقبال گردشگران بسیاری قرار گرفته ،راه آهن را از ارکان مهم توسعه گردشگری داخلی خواند و بیان داشت: پیوند ریل ها در نزدیک تر کردن افراد به یکدیگر از طریق جذابیت سفر با قطار  و حفظ محیط زیست بسیار اثرگذار است.

علیزاده، افزایش ورود گردشگر به گیلان و رونق اقتصادی حاصل از آن را نتیجه بهره گیری بهینه از راه آهن و فرصت های ایجاد شده زیرساخت مذکور به نفع گردشگری خواند و گفت: باید در تدوین پکیج های جدید گردشگری نسبت به مقوله حمل و نقل ریلی توجه ویژه ای نمود.

مدیرکل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری گیلان خاطرنشان کرد: اقتصاد مقاومتی ماحصل تمرکز بر داشته ها و تکیه بر قابلیت های محسوس و نامحسوس است؛ لذا باید با تلاشی جمعی، گیلان را در تحقق اقتصاد مقاومتی استانی پیشتاز نماییم.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست