بازارچه صنایع دستی بانوان در شهرستان رشت احداث می‌شود

بازارچه صنایع دستی بانوان در شهرستان رشت احداث می‌شود..

مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری گیلان گفت: بازارچه دو طبقه صنایع دستی در پارک کشاورز شهر رشت با کمک دولتی ۱۵۰ میلیون تومانی در رشت احداث می‌شود.

فاطمه رفیعی شامگاه دوشنبه با حضور در جلسه شورای اسلامی شهر رشت با اشاره به لزوم همدلی و هم افزایی نهادهای مختلف اظهار داشت: در تلاش هستیم تا در تمام ابعاد اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و زیست محیطی به رشد و توسعه پایدار برسیم.

وی با بیان اینکه این به دست نمی‌آید مگر با همکاری مجموعه‌های مختلف افزود: در سال گذشته 100 میلیون تومان از سوی معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری به کلانشهرها تخصیص داده شد و ما به‌دنبال تجهیز پارک بانوان فعلی و یا ساخت پارک بانوان دوم در شهر رشت بودیم.

مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری گیلان با بیان اینکه نیمی از جمعیت استان گیلان و همچنین شهر رشت را بانوان تشکیل می‌دهند عنوان داشت: باید تلاش کنیم تا دغدغه بانوان و همچنین خانواده‌ها در زمینه‌های مختلف انعکاس پیدا کند‌.

رفیعی خاطرنشان کرد: حاشیه‌نشینی و آسیب‌های آن، بهداشت و سلامت در سطوح مختلف و ایجاد نشاط و شادی در فضای شهری از جمله مسائل مهمی است که باید در راستای رفع آنان تلاش‌های لازم انجام شود.

وی با اشاره به خلاء‌های موجود در حوزه بانوان گفت: احداث یک بازارچه متمرکز به‌ویژه در حوزه صنایع دستی از اقدامات مهمی است که به‌دنبال انجام آن هستیم و در حال حاضر بازارچه دو طبقه صنایع دستی در پارک کشاورز با کمک دولتی 150 میلیون تومانی در حال احداث است.

مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری گیلان افزود: طرح ایجاد فرهنگ‌سراها و شبهه فرهنگ‌سراهای ویژه بانوان، احداث سرای محلات جهت حضور بانوان در این مکان و طرح تاب آوری خانواده‌ها از جمله مسائلی است که در دستور کار قرار دارد.

رفیعی با تاکید بر لزوم اهمیت دادن به مسئله کودکان کار عنوان داشت: با کمک بهزیستی تلاش است تا با انجام امور فرهنگی و جلوگیری از انجام حرکات سلبی، این کودکان ساماندهی و مدیریت شوند.

وی با بیان اینکه باید تلاش‌هایی برای ساماندهی سامانکده‌های بانوان در شهر رشت انجام شود افزود: فضاسازی و ایجاد نشاط اجتماعی در شهر و هماهنگی برای استفاده بیشتر از طبیعت محیطی استان گیلان در فضاسازی شهری تاثیر به‌سزایی در آرامش محیط خانواده‌ها دارد.

رفیعی درباره اجرای نخستین نمایشگاه بین المللی دستاوردهای زنان مسلمان در متطقه آزاد انزلی اعلام کرد: این طرح از سوی تشکلی مردمی و خصوصی بوده است و باید برای اجرای آن از سوی یک نهاد خاص ملی درخواست انجام بپذیرد تا اقدامات لازم برای برپایی آن انجام شود.

مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری گیلان با اعلام اینکه ادعا می‌کنیم می‌خواهیم آمار طلاق را کنترل کنیم افزود: عوامل مختلفی به جز مسائل اقتصادی وجود دارد که با همکاری معاونت پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان گیلان در تلاش برای کنترل آن هستیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست