مواردی که باید هنگام سفر با اتومبیل در زمستان به آن توجه کنیم

 نمی توان انکار کرد که سفر در زمستان فوق العاده استرس زاست. فرقی نمی کند چه با ماشین و چه با هواپیما به سفر بروید، باید خیلی زمان بیشتری نسبت به سفرهای تابستانی را برای معطل شدن و تاخیر در نظر بگیرید. در این مقاله نکاتی در مورد سفر با ماشین در زمستان را مطرح می کنیم.

1. چک کردن ماشین قبل از سفر
این یکی از مهمترین راهنمایی های سفر با ماشین در زمستان است. لاستیک ها و سالم بودن خودرو را قبل از سفر به خوبی چک کنید. زیرا بدترین چیز خراب شدن ماشین در زمستان، هنگام سفر و دور از خانه است.
2. برای تغییر آماده شوید
قبل از اینکه به سفر بروید،باید با اعتماد بالایی، مسیر خود را بشناسید. این مهم است که خود را برای هرچیزی، مقابله با آن و یا تغییر دادن مسیر آماده کنید. خوب است که در این سفر یک نقشه با خود داشته باشید.
3. نوشیدن آب را فراموش نکنید
از دست دادن آب بدن منجر به خستگی و کاهش هوشیاری می شوید، پس در زمستان باید بیشتر حواستان به این موضوع باشد. همچنین بدن شما به سوخت و ساز نیز نیاز دارد، پس خوردن مواد غذایی با انرژی بالا را فراموش نکنید.
4. بسته کمک های ایمنی در ماشین
بدون همراه داشتن ملزومات، در سفرهای زمستانی وارد جاده نشوید. زداینده یخ، طناب و کابل، شن و ماسه، پتو. چراغ قوه، شمع اضطراری و جعبه کمکهای اولیه از مواردی است که باید در ماشین باشد.
5. داشتن استراحت مکرر
رانندگی در زمستان خیلی بیشتر خسته کننده تر از تابستان است. طوری که شما نیاز خواهید داشت هر از چندگاهی متوقف شوید و پاهای خود را دراز کنید. مدت زمان استراحت نیاز نیست طولانی باشد اما باید به صورت مکرر باشد تا هوشیاریتان از دست نرود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست