۱۱ سد لاستیکی استان گیلان سال ۹۷ به بهره‌برداری می‌رسد‌

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان گیلان:
۱۱ سد لاستیکی استان گیلان سال ۹۷ به بهره‌برداری می‌رسد‌.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان گیلان با بیان اینکه استان گیلان منابع و ظرفیت‌های مطلوبی در راستای تامین آب کشاورزی دارد گفت: ۱۱ سد لاستیکی در حال ساخت استان گیلان سال ۹۷ به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت، کاظم لطفی عصر امروز در جلسه شورای حفاظت منابع آب در سالن اجتماعات استانداری گیلان با اشاره به اینکه آب ذخیره شده پشت سد سپیدرود بهترین ظرفیت برای مصارف محصولات کشاورزی است اظهار داشت: با توجه به پیش‌بینی‌های خشکسالی در 6 ماهه نخست سال برنامه‌ریزی مطلوبی در این حوزه انجام شد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان گیلان میزان سرریزی آب ذخیره شده پشت سد سپیدرود را یک میلیارد و 582 میلیون معکب عنوان کرد و افزود: استان گیلان در حال حاضر 564 میلیون متر مکعب ذخیره آب در پشت سد سپیدرود دارد که معادل 54 درصد حجم آبگیری سد است.

لطفی با تاکید بر اینکه در حال حاضر در هر ثانیه 16 میلیون متر مکعب آب از خروجی سد سپیدرود خارج می‌شود بیان کرد: استان گیلان منابع و ظرفیت‌های مطلوبی در راستای تامین آب کشاورزی دارد و امسال تاکنون هیچگونه مشکلی در تامین آب کشاورزی وجود نداشته است.

وی با اشاره به سد آیت الله بهجت (ره) و با بیان اینکه این سد یکی از منابع مطمئن آبی استان گیلان محسوب می شود و تاکنون 74 درصد مخزن این سد آبگیری شده است خاطرنشان کرد: سد آیت الله بهجت (ره) در استان گیلان منبع مطلوبی برای آب شرب و کشاورزی استان گیلان است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان گیلان با تاکید بر اینکه با تلاش و برنامه‌ریزی‌های ویژه تاکنون در هیچ کجای استان گیلان کم آبی و بی آبی گزارش نشده است افزود: تا پایان سال 97 در استان گیلان 11 سد لاستیکی به بهره برداری می‌رسد و تاکنون برای سدهای مذکور بیش از 15 میلیارد تومان اعتبار هزینه شده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست