سفر در زمستان

سفر در فصل سرما برای بیشتر افراد به درستی تعریف نشده است. بسیاری  معتقدند فصل زمستان علاوه بر سختی هایی که در ترابری ایجاد می کند، همواره یادآور بیماری و مشکلات دیگر است ، اما به راستی سفر زمستان آنقدرها هم که به نظر می آید ناخوشایند نیست.

با یک سفر شیرین، انرژی لازم را برای طی کردن سردترین اوقات سال به دست آورد. علاوه بر اینها، سفر کردن در طول فصل زمستان که فصل رکود گردشگری است، امتیازاتی برای بودجه سفر فراهم می آورد. در اینجا علاوه بر توصیه های سفرهای زمستانی به برخی منافع مالی سفر در فصل سرما نیز اشاره میگردد.

پیش از بستن وسایل سفر زمستانی خود، بهتر است مشخص کنید سفرتان از چه نوعی است. یعنی سفر شما سفری به خارج از محیط های شهری است یا به قصد ورزش های زمستانی چون اسکی عازم ارتفاعات هستید، بهتر است ترکیبی از مناسب ترین لباس های زمستانی را با خود همراه کنید. فراموش نکنید یکی از مهم ترین این لباس ها یک پوشش کتانی است که باید جهت حفظ رطوبت بدن به عنوان نخستین پوشش تن کنید. بهتر است علاوه بر لباس های پشمی، از لباس های پشمی، از لباس هایی با جنس نایلونی روی تمامی پوشش خود استفاده کنید تا در طول بارش های احتمالی خیس نشوید. بهتر است در طول سفرهای زمستانی خود، از چندلایه لباس استفاده کنید تا با ورود به مکان های سرپوشیده و گرم بتوانید لایه های رویی را از تن در آورده و مانع سرماخوردگی شوید.

اگرچه اقلیم های سردبه اندازه اقلیم های گرم به کم آب شدن بدن نمی انجامد، اما همین بی توجهی درنوشیدن آب کافی است ممکن است سلامت شما را به خطر بیندازد، بویژه اگر شما در طول سفر زمستانی تان به فعالیتهای شدیدی چون اسکی بپردازید، خیلی زودتر آب بدنتان را ازدست می دهید.

باتوجه به اینکه در زمستان بسیاری از گردشگران به دلالیل مختلف سفرهای خود را کنسل کرده یا به زمانی گرم تر موکول می کنند، خریدن بلیت هواپیما کاری آسان تر است. علاوه براین که درطول زمستان که به نوعی فصل رکود گردشگری است، پیدا کردن بلیت هواپیما راحت تر و سریع تر انجام می شود، شرکت های هواپیمایی جهت فروختن تعداد بلیت بیشتر، اقدام به پایین آوردن قیمت قیمت ها نیز می کنند. پس اگر جزو افرادی هستید که به دلیل هزینه های بالای حمل ونقل هوایی از آن استفاده نمی کنید، زمستان زمان مناسبی برای شماست تا علاوه بر صرفه جویی در پول، زمان خود را نیز بهتر برنامه ریزی کنید.

اگر به هر دلیلی ترجیح می دهید با ماشین شخصی خود در زمستان سفر کنید، بهتر است پس از عزیمت از وضع جاده های منتهی به مقصد مورد نظرتان آگاهی کافی پیداکنید. علاوه بر مجهز کردن ماشین به تمامی تجهیزات زمستانی، بهتر است به همراه خود نقشه کاملی از تمامی راه های اصلی و فرعی داشته باشید. برداشتن کمی اغذیه خشک مانند خشکبار می تواند در صورت بروز مشکل به شما در تامین انرژی کمک کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست