جشنواره غذاهای بومی – محلی در گیلان- ماسوله برگزار می شود

مدیر کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری گیلان با بیان اینکه برگزاری جشنواره غذاهای بومی – محلی موجب رونق گردشگری غذایی در گیلان می شود، از برپایی جشنواره غذاهای محلی در روستای گنذر شهرستان ماسال خبرداد.

به گزارش امور فرهنگی و ارتباطات اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری گیلان، رضا علیزاده اظهار داشت: این جشنواره با هدف گسترش فرهنگ و احیای طبخ غذاهای بومی و محلی و معرفی شیوه های سنتی تهیه و طبخ غذاهای محلی با محصولات کشاورزی منطقه برنامه ریز شده است.

علیزاده ضمن تاکید بر ضرورت توسعه توریسم غذا در گیلان به وجود ظرفیت های مناسب در زمینه غذاهای محلی و سنتی در مناطق مختلف گیلان اشاره نمود و افزود : غذا به عنوان یکی از ارکان مهم سفر و جاذبه های مهم گردشگری به شمار می آید.

وی با اشاره به ضرورت قراردادن برخی از غذاهای اصیل وسنتی گیلان در منوی اصلی غذای رستورانها از جمله میرزاقاسمی، باقلاقاتق، شویدخولی،سیرواویج،کال کباب، ترش تره و … گیلان عنوان کرد: اینها خود به تنهایی می توانند جزو منوی اصلی قرار گیرند و به دلیل نداشتن مواد گوشتی طبعا از نظر رژیم غذایی توسط پزشکان توصیه می شوند.

شایان ذکر است اجرای نمایش آیینی و بازیهای بومی – محلی و اجرای موسیقی سنتی از دیگر برنامه های این مراسم می باشدو روز پنج شنبه 20  شهریور 93 از ساعت 10 الی 20 در روستای گنذر شهرستان ماسال این جشنواره برگزار می شود.

 

منتشر شده توسط روابط عمومی سازمان میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری گیلان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست